Ultraljud

Idag var det dags för ultraljud igen. I vanliga fall gör man ju bara RUL i typ vecka 18-19, men jag fick ett till då moderkakan låg för "öppningen", lågt placerad. Hur man nu ska förklara. Det innebär att bebis inte kan ta sig ut den vanliga vägen, vad jag förstått.Nu verkar detta vara väldigt vanligt vid RUL, sen brukar moderkakan flytta sig till rätt läge till vecka 32 :) Jag hade tur, min hade dragit sig uppåt med god marginal, så den kommer iallafall inte vara något hinder inför förlossningen! :)Har egentligen inte ens varit orolig på den punkten, för har inte haft några tecken på blödningar osv, som är vanligt när moderkakan är lågt placerad :)Frågade om kön igen. Kvinnan var fullbokad och sa att hon inte har tid, men att hon säger till om hon ser något under kontrollen. Hon behövde inte ens säga något, klart och tydligt fanns där en stor pung! och snoppen såklart ;) Men till och med kvinnan kommenterade att det var en stor pung! haha.Hon sa att även de mest erfarna läkarna tagit fel på kön, så hon kan inte lova helt att det är en pojke. Men jag och Fredde känner oss säkra, är ju ändå två olika personer som gjort ultraljud och sagt snopp ;)Nu längtar jag så otroligt efter våran bebis!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du är utmanad på min blogg :)

2013-12-21 @ 15:19:38
URL: http://miizing.blogg.se

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0