Lördag

Idag har man fått lite vettiga saker gjorda :)
Morgonen börjadr jag med en snabbfrukost innan jag gick ut för att slakta Lotus, dvs borsta honom. Hundarna drabbas av dessa plusgrader och börjar tappa vinterpälsen.. :(
Kom in och väckte gubben så han kunde hjälpa mig med att hålla småttingarna medans jag klippte klorna. Brukar ha småttingarna liggandes på rygg i mitt knä medans jag klipper klorna, men nu är ju magen för stor för att de ska kunna ligga där, så jag behöver lite hjälp ;) Lotus däremot fixar jag på egen hand :)
Fredde dammsög och jag plockade lite i köket, mer hann vi inte innan syster Mari med dotra och gubbe kom på besök :) Fick en sen födelsedagspresent, mammakläder och bebisgrejer som Mari inte har användning av längre :) Bland annat ersättning, bra att ha om jag inte kan amma! Hade själv tänkt köpa det, men nu är det ingen stress på den punkten :)

Varit till Kalix och ätit på Buffone med Freddes syster :) Satt fint med en flottipizza ;) Handlade lite nödvändigheter innan vi åkte hem och började tillaga lite mat. Håller på och försöker fylla frysen med färdiglagad mat så jag har att bara värma upp när jag är ensam med bebis. Sen också för att det ska gå snabbt att fixa fram matlådor åt Fredde om vi inte hinner/orkar med matlagning :)
Så idag blev det pizza som åkte i frysen :) Imorgon ska jag försöka mig på en köttgryta och till veckan ska jag kämpa och göra köttfärsbiffar :)

Sett hockeymatchen mellan Sverige och Lettland. Fin vinst till Sverige! Börjar vara inne i hockey nu ;)



Födelsedagspresenten jag fick av Mari :) Älskar ugglor!



Idag går vi in i vecka 40! 6 dagar kvar till BF!


Kommentarer
Postat av: Bea

Wohoooo!

2014-02-16 @ 13:41:21
URL: http://beatricejohansson.blogg.se

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0