Utställning?

Har sett att KLKK arrangerar en inofficiell utställning i mars.
Funderar på att anmäla Taro dit.
Dock finns det två problem:
1. Jag har ingen kunskap när det gäller hundutställningar, inte mer än att man ska gå/springa för att visa upp hundens rörelser, och i mitt fall som har liten hund, sätta hunden på ett bord där han sedan ska kollas.. Taro har knappt ens sett ett koppel. Vet ej hur han kommer bete sig när det är massa folk och hundar runt omkring. Måste träna, träna och träna.. Dock tränar jag att kolla i munnen, klämma och känna varje dag. Men aa, de är ju så mycket mer som måste tränas!
 
2. Jag är livrädd för att folk kommer att titta på mig när jag ställer ut Taro.
Visst, det är hunden som är i fokus, men fortfarande kommer det finnas folk som tittar på MIG.
Scenskräck? Ohja. Och så lägger vi lite social fobi på det också.
Hur fan ska jag klara av att stå där och visa upp honom med ångest som försöker äta upp mig innifrån? Ett tomatrött ansikte. och och och.. Hoh. Blir helt andfådd bara vid tanken. och svettig. Usch.
 
Nä. Jag vet inte alls hur jag ska göra.
Ställa ut honom, det vill jag verkligen göra! Jag vill vara den som visar upp honom, men jag vet inte om jag klarar av det psykiskt..
 
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0