svar på kommentar

När har jag sagt att Lchf är en diet? Vet mycket väl om att det är en livsstil, satt bara för någon dag sedan och diskuterade detta med en kompis. Han sa att han inte tror på den dieten, medans jag hela tiden påpekade att det är en livsstil.
Säger bara att äta enligt Lchf kanske inte är så bra för mig i längden.
Och hur vet du att jag kommer gå upp i vikt när jag slutat äta enligt Lchf? Jag skulle inte bry mig om vikten om det handlade om muskler, men i det här fallet handlar det om fett, då bryr jag mig.

Jag har i väldigt långt tid ätit för stora portioner, alldels för ofta har jag ätit tills jag får spykänsla.
För mycket kolhydrater med tanke på hur lite jag rört på mig, jag har helt enkelt tryckt i mig mer än jag förbränner.
Godis och chips under helgerna. Sedan när jag varit ensam under veckorna småäter jag det som finns kvar från helgen.

Anledningen till att jag ville börja äta enligt Lchf är för att jag vill bli av med mitt beroende av potatis och pasta + allt socker och annat skit som jag trycker i mig. Jag vill lära mig att man inte måste ha potatis och pasta till allt man äter.
När jag känner att jag är redo kommer jag att börja äta potatis, pasta och ris igen, men i mindre portioner och inte lika ofta, för nu har jag t.ex. upptäckt att strimlad vitkål som är stekt i smör är minst lika gott som spagetti till köttfärssåsen.

Jag har börjat gå på fler promenader. Zumbar även här hemma 1-2 gånger i veckan.
Ett litet steg i taget för att vänja mig, eftersom jag lätt ger upp.
Har siktat in mig på att börja gymma, vilket kommer bli inom några veckor. Det får gärna komma några kilo till på denna kropp, fast i muskler. Det har jag inget emot.
Allt handlar helt enkelt inte om vikten.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0