Måndag

Äntligen var det varmare idag! När jag vaknade visade termometern -18, så eldade på som tusan i kaminen för att hinna ut på en promenad. Hundarna blev väldigt glada för att de äntligen skulle få komma ut på en promenad, dock gick de inte så bra.. Lille Felix gick bra, ändå tills vi var halvvägs hemma.. Vet inte om det var pga att han fick gå i så djup snö (djup för Felix, inte för mig och Lotus).. Lyfte upp Felix och bar honom ända till "stora vägen" där de var någotlunda lite snö, och då kunde han gå som vanligt..
Så nu har jag bestämt mig för att Felix får nöja sig med att göra sina behov på gården tills jag köpt honom en varmfodrad overall :) När han fått sig overallen får han följa med på promenader igen.
Lotus var också lite stel idag, så bestämde att även han måste ha på sig något, så han ska få ett täcke. Men det får bli till helgen, mest troligt. DM i Happis har lite mer att välja mellan när det gäller "kläder" åt hundarna..

Har bestämt köldgränser också.
Felix är så liten och frusen av sig, vet på ett ungefär hur han är, så upp till -15 eller -18 klarar han, med en overall kommer det gå bra.
Lotus kan komma med så länge jag pallar kylan, där har jag satt gränsen vid typ -27..

Annars då?
Har inte gjort så jätte mycket. Handtvättat lite som jag inte vågar sätta i tvättmaskinen. Diskat lite.. Försökte plugga lite, men hjärnan var inte med mig idag, så får ta igen det imorgon på informationen.
Hittade boken till nästa kurs, så den lär väl trilla ner i brevlådan i veckan.. Förhoppningsvis är det den kursen som börjar efter den här..
Satt och kollade runt på nätet och hittade ett töjningskit till ett inte så hemskt pris. Ooooh! Jag som velat töja öronen i flera år men aldrig vågat! Eftersom jag nu håller på att förändra mig själv, både utseendemässigt och sättet jag lever på, så tog jag steget och klickade hem töjningskitet! Ojojoj vad jag vill ha dem nuu! :)

Neej. Nu är det duschen som gäller! borde egentligen redan ha duschat och ligga i sängen och sova, men hittar alltid på en massa saker som måste göras..


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0