Måndag

Dagen bortkastad igen. Alltså det här med sömn är inte min grej..
De senaste dagarna har jag knappt vågat lägga mig i sängen för att sova, för när alarmet ringer stänger jag av det i "sömnen" och fortsätter sova. Kan blåsa på hur länge som helst.. Fredrik stiger till och med upp före mig. Han tjatar och tjatar på mig om att jag ska vakna och stiga upp. Inget funkar typ.
Borde man inte vara utvilad efter sömn? Jag känner mig som ett jävla vrak, helt slutkörd. Sen är jag trött under resten av dagen också.. Orkar inte göra någonting.
så aa, är väl inte så konstigt att jag inte vill sova, när jag får sådana här problem med att vakna till liv igen. Och så är det inte så konstigt att jag somnar sittandes i soffan, hur mycket jag än försöker kämpa emot. Ok, jag behöver ju inte sitta i soffan, men ska jag stå en hel dag? Skulle sluta med att jag somnar ståendes..
 
Jag och Fredrik pratar mer och mer om att flytta till Gällivare. Vi vill vara tillsammans, som de är nu är vi ifrån varandra mer än vi är tillsammans. Fredrik har sitt arbete i Gällivare, visst, han kan säga upp sig och komma hem. Men det är fan inte lätt att få ett arbete, så de är inte så bara att säga upp sig. Man behöver pengar för att överleva. Att jag ska få en fast anställning i Kalix? haha. De är ju liksom timvik som gäller här när man är Usk. Lycka till att få en fast anställning här.
Att vara Usk i Gällivare kanske inte heller är lätt, men det finns så mycket annat man kan göra där. T.ex vara i gruvan jag också, även om jag inte är så sugen på det. Men jag vill nu ha ett jobb, tjäna pengar och kunna göra det som jag vill göra.
Aja. Vi får se hur det blir. Om jag får jobbet jag sökt i Gällivare, då kommer vi flytta ganska så snart.
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0