Lördag

Vad händer denna lördag då?
Inget speciellt egentligen.
Ska städa, som vanligt. Det blir fort stökigt när Fredrik är hemma.. Vette fan vad vi gör när han kommer hem.. Eller ja, det blir mer disk bl.a som gör att det ser stökigare ut än vad det egentligen är, och av någon konstig anledning så glömmer jag bort att sätta igång diskmaskinen när gubben är hemma.
Vet inte varför, men varje gång Fredrik kommer hem är det som att jag blir dement. Har en lista på köksön som det står allt som ska göras under dagen, men jag liksom glömmer bort den listan också. Alltså, jag dammsuger, håller diskbänken ren osv varje dag som Fredrik är i Gällivare? Varför lyckas jag inte med det när han är hemma? Helt jävla otroligt...
 
Aja. Ska väl duscha å så också.. Sen blir det väl en tur till Happis. Lillasyster Moa fyllde ju 6 år i onsdags :) Fan så stor hon har börjat bli alltså.. Uppkäftig och ärlig som satan ;) haha.
Längtar inte efter duschen alltså.. De senaste gångerna jag tvättat håret har det varit i princip omöjligt att borta ut mitt hår. Det blir fan som svinto.. Har testat byta schampo och balsam, men det funkar inte, blir nästan bara värre då.. Håller på att bli galen. Sitter i valet och kvalet och funderar på om jag ska kapa av några decimeter eller inte. Alltså jag har ju ändå sparat i flera år nu, så känns lite vemodigt.. Jag trivs ju i mitt långa hår, men att hålla på och kamma det femtioelva gånger om dagen för att det tovar ihop sig och knappt få ut det efter dusch, de gör mig galen..
 
Aja.. Är väl lika bra att sätta igång istället för att sitta här och filosofera. Tankarna kommer ändå börja störas nu när Fredrik och Kjell är uppe på taket och ska fortsätta lägga dit nya taket :)
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0