Söndag

Idag är det Fredriks sista lediga dag, ikväll åker han upp mot Gällivare igen :( Känns inte ett dugg roligt! Tycker att vi knappt hunnit göra något under hans semester eftersom jag jobbat så mycket..
Huset har inte heller hunnit bli fixat då muraren som skulle komma och fixa skorstenen, var en idiot. Dagen innan det var planerat att han skulle komma ringde Kjell flera gånger för att få tag i honom, inget svar. Dagen då han skulle komma fick Kjell äntligen tag i honom, men då säger puckot att han "inte orkar komma". Vad fan är det för jävla stil?!
Som tur är så kunde Eva fixa en annan murare, som kommer nästa vecka. Han verkade mer seriös, för han kom hit och tittade vad som behöver göras, samma dag som Eva ringt honom.
Såå, pga det där första puckot, har inte taket kunnat bytas.
Sen väntar vi fortfarande på bygglovet också. Kommer inte bli någon större toalett det här året.
Det finns en massa vi behöver göra, men tiden och pengarna räcker inte till. Har god lust att ta lite av mina sparpengar för att renovera sovrummet åtminståne, men som läget nu har blivit behöver jag de pengarna till lite andra grejer.
Vi får se hur allt blir. Förhoppningsvis får vi bygglovet i veckan, men jag har inga större förhoppningar egentligen.
Lämnat in min kära HTC på lagning också.. Saknar den nå fruktansvärt! Har snart gått två veckor utan den, får nog vänta minst 5-6 veckor till. Har inte hört ett skit därifrån heller..
 
Men men. Ska ta och börja göra mig redo för storkok. Fredrik måste ju få med sig lite matlådor dit upp :)
Blir pizza och Janssons. Brukar egentligen inte vela äta Janssons när det inte är jul, för då är det ju inte lika speciellt, men igår när vi satt och planerade lite mat så blev jag fruktansvärt sugen på Janssons, så de får bli det!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0