Söndag

Inte orkat bry mig om datorn så mycket i helgen, har i princip bara kollat facebook och läst aftonbladet. Facebook är värdelöst nu när de gjort om IGEN. Hate it.

Vad har hänt då? Hmm..
Fredag - var in till Kalix, Fredrik hämtade ut ett pyttelitet paket som lika gärna hade kunnat hamna i brevlådan *suck*.. Kändes väldigt onödigt att hämta ett "paket" lika stort som ett kuvert, fast lite tjockare..
For på Granngården och köpte mat åt Lotus, nu behöver jag inte tänka på de till typ november.
Handlade lite..
Var hos Gabbi och Ricke och åt god middag :) När vi kom hem så började vi direkt att pilla med ett xbox som fått röd ring. Fredrik fick vara den som skruvade och jag läste instruktionerna, då de var på engelska. Hjälpte till lite mer än att bara läsa instruktioner, så nu kan man det där utan till typ ;D haha. Höll på med detta till typ 3 på natten innan jag gav upp och la mig i sängen.

Lördag - när vi vaknade började vi fixa det sista med xbox:et, och på första försöket så började den fungera som den skulle! Vi behövde typ inte alls överhetta den. Fyfan vilket team jag och Fredrik är! :) Nu är de där xboxet som nytt igen! ;)
For iväg till Happis för att hälsa på mamma och syskonen. Fick en stickad tröja med stor krage och jeansleggings (?) av mamma :) Var egentligen lillasyster Ronja som skulle ha dem, men hon tyckte att både tröjan och byxan var för stora, så aa, inte tackar jag nej när det sitter perfekt på mig :D
Lotus fick sig lite hjärngympa när min ena gudmor kom förbi med sin hund :) Tränade på att han skulle kunna se hunden utan att hålla på och skälla som en tok :) Efter några minuter slutade han skälla och satte sig bara ner och sökte ögonkontakt :)
Lillasyster Moa ville lära sig skriva namn, så satte mig ner med henne och hjälpte henne medans mamma höll på med maten :) Åt middag där, sedan for vi hemåt då vi hade planer för kvällen.
Väl hemma började vi fixa oss och invänta Löken som ställde upp som chafför :) När Löken kom så åkte vi till Luleå för att parta lite hemma hos Johanna :) Väldigt fin lägenhet hade hon, och var roligt att fara och hälsa på henne :)
Blev att fara hem ganska tidigt, eftersom vi inte ville att Löken skulle bli trött när han har lång hemresa från oss.

Idag, söndag, har vi bara legat i soffan och sett True blood. Fredrik mådde inte alls bra, har haft huvudvärk och senare under dagen konstaterade vi att han även hade feber. Han är inte den som klagar om han är sjuk, förrän de börjar bli riktigt illa, och han började smått "klaga" över huvudvärk redan igår, så han har nog varit påväg att bli sjuk ett tag.. Stackarn :(
Har agerat sjukvårdare här hemma, haha. Hämtat värktabletter som jag försökt få Fredrik att ta, tvingat i han vatten och sett till att han haft täcke på sig när han somnat. Stackarn, han blir så liten när han verkligen blir sjuk :(
var inte alls roligt att se han åka iväg när han inte mår bra :( Tycker speciellt inte om tanken på att han ska jobba med den där febern.. Tycker att han borde stannat hemma så jag hade fått pyssla om han tills han blir frisk.. Inte bra att hålla på och anstränga sig så som han gör på jobbet med ett virus i kroppen.. huvva..
Skickade iallafall med honom en massa värktabletter, C-vitamin och nässpray ifall han blir förkyld.

Ska nu ta och kolla in aftonbladet innan jag lägger mig ner i soffan och ser ett avsnitt Gossip girl. Tror jag har två avsnitt kvar att se.. Funderar på vad man ska se för serie här näst....


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0