Brrrr

Var en riktigt onödig sväng till arbetsförmedlingen. Fattar inte ens vad fan jag skulle där å göra, behövde bara säga: Ja, jag har slutbetyg, Jo jag har sökt jobb, aa jag vet om att man kan gå ut på praktik när jobbgarantin börjar, nää jag vet inte om jag vill jobba som skotarförare då jag är värdelös på att skota". Sedan fick jag utskrivet samma jävla handlingsplan (fast med ett nytt datum för nästa gång jag ska komma in). Ja, sen var det bara att fara hem :S Meningslöst! Inte fan gjorde det mig någon nytta, drog ju bara iväg med bränsle och däckslitage på bilen..

Nå, ringde Josse, så for och plockade upp henne och så for vi till Brukshundsklubben och släppte hundarna :) Lotus vill fortfarande fokusera mer på Josse och Texas, men det går bara bättre och bättre för varje gång tycker jag! :) Idag lyckades jag ha honom lös och hoppa några hinder innan han sprang iväg och slutade lyssna på mig :) Min lilla renkalv är så duktig som lär sig!
Var där i någon timme, så nu är mina små pojkar trötta :) Lotus och Texas sprang som tokar och lekte, så är inte så konstigt :)
Måste ta och träna lite mer "ta det lugnt" med Lotus. Han har väldigt svårt att bara kunna sitta still och känna lugnet.
Men det är sååå roligt att vi går framåt med träningen! Jag kämpar på och man ser att Lotus lär sig. även om nu inte framstegen är så stora och andra märker dem, men jag ser dem pyttesmå framstegen, och då är jag nöjd! :)

Känner att det börjar vara dags att börja elda. Är 20 grader i huset men jag fryser ändå, då brukar det vara dags att ta in ved och börja elda på kvällarna :) Får bli premiär-eldning när Fredrik kommer hem :) Tills dess får jag krypa in under täcket när jag ser på tv :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0