Lördag

Idag blev det en tur till Haparanda.
Började med att stanna på Jysk för att köpa tennisbollar, for in på Elgiganten en sväng och kollade lite när vi ändå var där. For sedan till mamma för att lämna min vinterjacka så att mamma kunde tvätta och torktumla den :)
DjurMagazinet blev nästa stopp. Blev en ny kattlåda. Den gamla har blivit så dålig på sista tiden så vi tyckte det var dags för en ny. Luckan är borta sedan några månader tillbaka då den gått sönder, och Sigrid (tror jag att de är), har börjat kissa på kanten i öppningen så det kommer lite kiss på golvet.
Hittade en skitbra kattlåda som verkligen var djup! Öppningen var också lite mindre, så förhoppningsvis kommer Lotus inte in med huvudet där längre när han är på jakt efter "godsaker".. Denna nya låda har även någon slags "sil" funktion, så vad jag förstår behöver man inte någon spade när man ska rengöra lådan!
Ska bli intressant att se om denna låda är så bra som jag fick höra när vi stod och funderade på den ;)

Haha. Måste bara berätta en rolig grej som hände som mamma!
Kom två små flickor och knackade på dörren. Mamma bara suckade och ville låtsas som att det inte var någon hemma. (roliga var att jag och Fredrik just kommit in genom dörren så flickorna såg att vi gick in).
Min snart 5-åriga lillasyster gick till slut och öppnade dörren. Flickorna frågade "bus eller godis". Min lillasyster sa då lite drygt "Vi har inge godis!", sedan smällde hon igen dörren! :D haha. Fyfan vad jag fick skratta! 
Småbarn kan alltid få en att skratta! :)
Min lillasyster är verkligen bäst på att komma med härliga kommentarer!

Medans vi väntade på att jackan skulle bli klar i torktumlarn satt vi och såg filmer och tryckte vi i oss massa godis och chips ;p hehe. Kittlade även halvt ihjäl Anton som vanligt ;p
Höll inte på att känna igen Jessica när hon klev in genom dörren helt grön i ansiktet :p haha. Hon såg typ 10 år äldre ut också med sminkat ansikte så jag fick ta mig en rejäl funderare på om de var hon när jag öppnade dörren åt henne ;D haha.

När vi kom hem satte jag igång med att byta kattlåda. Kissen har varit och nosat på den och varit och ut i den en sväng av ren nyfikenhet, så tror inte de blir några problem där :) hehe.
Fredrik gjorde middagen idag, korv i baguett ;) Nom!
Blir väl nu någon film eller liknande innan jag hoppar i sängen :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0