Jag gjorde det!

Tog en jävla tid innan jag fick prata med studievägledaren, men efter några om och men, bestämde jag mig för en utbildning. DEN BÖRJAR PÅ MÅNDAG!! Sjukt nervös och taggad!
Blev lite akut att hitta boken som jag ska ha, tänkte först ta en begagnad, men de jag hittade var nästan lika dyra som en ny, och eftersom de är så kort om tid vågade jag inte göra annat än att klicka hem en från nätet.. Sved verkligen! Får hoppas boken hinner komma.. Med min tur så gör den inte det.. Men finns inte så mycket man kan göra åt det liksom..
Nu blir man ju nyfiken, vad ska jag gå för utbildning? Jo, jag ska uska utbildning!
Först är det vårdbiträde, men till hösten 2012 så kommer jag fortsätta och bli uska :) Uska är egentligen inget jag är sugen på, men jag valde det för att få en grund inför det jag är intresserad av, då ser jag lite hur det är och om vård är något jag är intresserad utav :)
Mamma lät värre glad när jag berättade för henne :) hihi.
Suttit och diskuterat med Fredrik om hur man ska göra med pengarna.. Ska jag ta lån eller inte? De lilla bidraget man får räcker ju inte långt.. Nå, ska ta och prata med studievägledaren när jag får tid och höra hur de där funkar :)

Känner mig nu ganska på topp :) Ska bli så skönt att få något att göra! och framför allt: Slippa arbetsförmedlingen!
Fick mig iallafall ett gott skratt när jag var på arbetsförmedlingen och avanmälde mig :p Gubben där började prata för fullt om en massa strunt.. "neeej.. Meeenn.. Vi får hoppas att det inte kommer fler och ska avanmäla sig för då har ju vi snart inget jobb kvar!" :p ojojoj, mitt problem kanske? :p haha.

Aja, nu ska jag fortsätta se Greys anatomy medans jag pysslar på mitt projekt :) Är ändå inte så många timmar kvar, om man jämför med vad jag lagt ner på den :p haha. Kanske några veckor om jag ligger i.. Men projektet lär läggas på hyllan när jag börjar plugga, för jag ska köra stenhårt med pluggningen!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0