Hundhår

Ska denna fällningsperiod aldrig ta slut?!
Jag blir tokig på dessa hundhår, de är ÖVERALLT. Dammsuger jag inte varje dag så ligger det stora tussar överallt i huset.. Soffan är full i hundhår även om hundarna har förbud i soffan. Detta pälslossande har gått så långt att t.o.m Felix har fått soff-förbud.
Jag borstar, borstar och borstar, men det är tamefan lika mycket hår på golvet och i soffan. Sängen är också full, av LOTUS päls, och han sover alltid på golvet. Funderar på att avvisa hundarna från sovrummet nu också. Orkar inte hålla på och byta sängkläder 1-2 ggr i veckan. Är ju inte bara att byta sängkläder, de ska ju tvättas också, men före tvätten ska de ut och dammas av pga håren och det är ett jädra ståhej innan sängkläderna är i skåpet igen.

Vette fan vad det är för fel på hundarna när dem fäller så mycket hår. Felix har aldrig fällt så mycket som han gör nu. När jag borstar honom så kommer det i princip ingenting på borsten, men så fort han gör något så flyger det hår från han.
Lotus fäller som en jävla häst. Spelar ingen roll hur mycket jag borstar, kan stå i timmar och borsta honom och det slutar inte lossna. Kommer bara mer och mer hela tiden.
tycker att hundarna borde vara nakna vid det här laget, men icke!

Varför jag drar upp detta med hundhår är för att jag stod och rollade väggen, och mitt i allt är halva väggen täckt med hundhår. Från ingenstans liksom.
Blev så förbannad så jag slängde ner rollern i färgen, slet av mig målarbyxorna och satte mig här i vardagsrummet.
Nu ska jag tvätta bort färgen från händerna, sätta på mig ett par byxor, och gå ut med Lotus och dra han med furminatorn tills han är naken.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0