Tisdag

Jahapp, ingen praktik för mig idag då.. Och jag som verkligen skulle behöva vara där!
Nå, anledningen den här gången är ett oväntat veterinärbesök med Kissen..
Igår kväll när jag och Fredrik låg i soffan och såg True blood så låg Kissen på armstödet vid mitt huvud, hoppade ner och gick ut i köket. Det gick några minuter, sedan hörde man Lotus skälla till riktigt ordentligt och samtidigt morra, Lotus hann inte tystna innan katten skrek för fullt..
Gick och kollade vad som hände, Lotus kröp ihop, så jag förstod att han gjort något. Såg Sigrid ligga ihopkrupen på köksbordet, så gick och kände på henne, ingen skada skedd, insåg att det inte var hon som skrikit för platsen på köksbordet var varm, så hon hade legat där ett tag.
Började leta efter Kissen, men hittade honom inte på 5 minuter. När jag hittade honom så var han vettskrämd, började känna igenom honom, men han ville bara springa och gömma sig så fick hålla fast honom.. Han var blöt på vissa ställen i pälsen, så jag förstod att Lotus bitit honom. Kollade igenom all päls, och såg tillslut att han hade blod i örat..
Vi fortsatte se på True blood avsnittet och efter det såg jag att Kissens vänstra kind blivit svullen.. Han skakade på huvudet hela tiden och så lät det väldigt konstigt när han skakade sig..

Vi bestämde oss för att avvakta och se vad som händer..

Imorse när vi vaknade var han lika svullen, men ännu mer tillbakadragen, fortfarande rädd.. Går med huvudet lite på sned. Ringde veterinären så fort telefontiden började och fick en tid kl 12..
Hoppas att han inte är allvarligt skadad.. Älskade Kissen.
Vissa förstår inte varför jag kan lägga pengar på en katt, men de som träffat Kissen förstår varför. Han är inte någon vanligt katt, han är som en hund i en kattkropp. Han skulle aldrig använda klorna mot någon, han har inte gjort det en enda gång under dessa snart 2 år som han funnits hos oss.
Felix har härjat med honom mycket med honom, men Kissen har aldrig gjort Felix illa.
Steven bar Kissen i huvudet, men han försökte inte ens försvara sig med klorna.
Jag har busat med honom men aldrig fått ett sår pga klorna eller tänderna.
Mina syskon har burit honom upp och ner och varit hårdhänta med honom, men aldrig gjort dem illa.
Så ja, Kissen är väldigt speciell. Och väldigt social.

Förstår inte vad som flugit i Lotus..
Är inte första gången han försökt bita, Kissen är nu den första som han fått tag i..
Vågar inte ha honom bland barn längre heller, så den dagen jag och Fredrik får barn, så kommer vi inte våga ha honom kvar, för vi har sett hur han är med barn..
Fyfan vad tråkigt det känns.. Har en stor klump i hjärtat..


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0