Fortsättningskurs 2

Nu är vi hemma igen efter kursen. Eller det är nu ett tag sedan den slutade, men har gjort lite annat efter kursen :)

Idag blev det att prata lite i början, sen ut och köra på stenhårt!
Först fick vi gå runt Jari för att han skulle få se hur vi ligger i koppelgåendet. Gick väl sisådär för våran del. Lotus var lite för fokuserad på de andra hundarna, och nosen i backen.. Men har fått tips på hur jag ska göra för att träna bort de :) Måste hårdköra med honom om vi ska kunna börja agility och tävla :)
Så blev en del träning på fotgående idag :)
Tränade hundmöten, och där chockade Lotus mig ordentligt! Han brydde sig inte alls när vi passerade den andra hunden! Men när vi stod i ring och skulle köra slalom mellan varandra så fick Lotus för sig att göra "utfall", tills jag kom på vad jag skulle göra för att få honom att fokusera på mig :) Väldigt stolt!
Gjorde inkallning också, inga problem där :) Ska vänja om Lotus, och mig själv, och säga "Kom" istället för "hit" vid inkallning. "kom" blir vid enkel träning, och "hit" när det är allvar, tex tävla.
Pratade med Jari sen om hur jag ska göra för att träna bort Lotus problem med att han tycker att allt är hans, och de att han naffsar på ungarna. Så hårdträning på den punkten!

I det stora hela så är jag väldigt nöjd med våra prestationer idag! :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0