Onsdag

Fy så jobbigt det var att stiga upp idag. Klockan ringde åtta, men bestämde mig för att sova lite till, blev att sova på soffan till 10.15.. Blev lite panik, eftersom jag skulle vara på vårdcentralen 10.50..
Så ja, jag började ju stressa och ha mig. Hade hunnit i tid om det inte varit vägarbete efter bultenvägen. Blev att stå där i flera minuter och bli ännu mer stressad. Som tur var så gjorde det ingenting att jag var sen, det fanns redan några personer där som skulle ge blod.
Eftersom jag inte hunnit få i mig en bra frukost, enligt kvinnan där borta, så fick jag en smörgås och en dricka innan det blev min tur ;D Nom!
Fick veta min blodgrupp, trist! Jag hade den vanligaste blodgruppen som finns :( Fan man får aldrig vara speciell eller ovanlig på något sätt :( haha.
Satt där och sörplade på min dricka medans gubben tog och fixade med nålen och de. Är extremt nålrädd så att sörpla på drickan var en bra grej för att distrahera mig ;D Tur att jag inte såg nålen förrän allt var över! Hade jag sett den innan så hade jag svimmat.. Fick även låta bli att kolla på blodpåsen å de, hade nog inte klarat av att se blodet fara ifrån mig.. huvva ;P
Fick två trisslotter! Och det var vinst på den ena! Wohooo! 25 kr är ju inte mycket att hurr över, men jag kan ju få mig en ny lott eller en GLASS! ;D

Sitter nu här hemma och tar det lugnt. Gör lite ont i armen där nålen suttit så orkar inte börja gå ut och fixa med saker.. Skulle behöva rensa bort ogräs från min blombänk...
Så ja, idag kommer jag nog ligga på soffan i princip hela dagen. Känner inte för något annat. Sen så sa dem där borta att de är bäst att låta bli att träna eller överanstränga sig idag, så då tar jag de seriöst ;) Då behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag ligger och fläskar i soffan ;) haha

nu ett avsnitt av Tre kronor och sörpla i mig mer av svartvinbärs drickan som jag fick efter blodgivningen ;)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0