Lördag

Igår blev jag riktigt förbannad.. Jobbat hela veckan och verkligen sett fram emot en sovmorgon.. Vad händer? Jo, någon jävla telefonförsäljare ringer och väcker mig halv nio! Var ingen idé att försöka somna om då det var alldeles för varmt i sovrummet. Steg upp och satte igång tvättmaskinen, diskmaskinen, sopade golvet lite i köket (Lotus har varit framme, måste köpa ny dammsugare) och så var jag ute med hundarna och så.
Hände inte så mycket igår, ville inte göra något mer än att sitta i soffan då jag hade så förbannat ont i ena stortån.. Har försökt operera den här hemma, men har inte hjälpt. Igår kväll var den riktigt svullen och börjat vara.. Luktade inte alls mysigt.
Fick ställa in jobbet idag, eller gjorde det redan igår.. Kan inte gå omkring med vanliga skor, tån gör alldeles för ont.. Kan gå utan skor och med foppa tofflor, men det gör ont, så går som ett sär här hemma för att avlasta min tå.
Känner mig verkligen elak, som kommer med sådan kort varsel och säger att jag inte kan jobba. Ringde chefen idag också, hon sa också att det inte är så mycket jag kan göra åt det. Ibland så kommer saker väldigt olämpligt, de hade fast kunnat vara ryggskott.. Man vet ju aldrig om det blir något. Känns som att folk tror att jag hittar på det för att jag inte var sugen på att jobba idag, men har jag lovat en grej så gör jag det, hur lite jag än vill. Man håller det man lovar, så gott det går. Nu måste jag lyssna på min kropp som säger nej. Morsan tyckte också att jag skulle vara hemma, har en massa jobb till veckan och vill ju kunna jobba.
Vårdcentralen ska få sig ett samtal direkt på måndag morgon. Mina stortår bråkar alltid, men i denna värme och när man går mycket blir det hemskt..

Får se vad man hittar på idag. Hade velat ha sol i helgen, men verkar bli lite dåligt på den fronten.
Kanske tar mig en sväng till Happis och hälsar på mamma och syskonen. Isåfall tar jag nog med Lotus, så ska jag visa hur jag tränar enkla saker med honom, så att dem lär sig och kan träna med Albin :)
Min lillebror Anton brukar lägga ut godis och sedan säga åt Albin att söka. Anton är inte så gammal och har ingen erfarenhet när det gäller hundträning, men jag är verkligen imponerad över att han lyckats lära in "sök" ordet! 
Tror jag ska visa hur man lär in olika trix, för de tycker ungarna är skitroligt att hålla på med när Lotus är där, då Lotus kan några trix ;D haha. 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0