Rulltårta + engelska

Chiifen hade lagt upp bilder på rulltårta på facebook, blev så sugen så jag var själv tvungen att börja baka ;D haha!
Gjorde en vanligt rulltårta med sylt, och sedan en drömrulltårta :) nom nom! Drömrulltårtan blev mycket godare faktiskt ;) hehe.

Fått gjort mina engelska frågor nu, skrivit ner dem på engelska, så nu är det bara renskrivningen kvar + att skriva ut dem :)
Imorgon ska jag försöka ta tag i redovisningen, måste få ihop en liten text. TUR att det inte finns så mycket information om författaren, då blir min redovisning kortare ;) hehe.
Måste få tag i läraren sen när texten är klar. Behöver hjälp med uttal av vissa ord osv. Satt och läste högt för mig själv igår på engelska, för att träna på uttal osv. Men det är ju inte det lättaste att säga ett ord som man aldrig hört förrut :) hehe.

Ska snart gå och sova. Börjar bli trött.
Planerna för imorgon är att påbörja engelska redovisningen, och åka in till Kalix för att köpa garn! Vill ha klart min filt nu :D


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0