Tuff dag..

Hoh hoh vilken dag det varit idag!!

For till Happis för att Fredrik skulle köpa de sista julklapparna, samt att vi skulle handla mat. Mhm, det gick ju verkligen bra! NOT.
Nå, vi fick till slut de sista julklapparna, dock inte de vi tänkt oss. Vi fick handlat maten vi skulle ha..
Varför blev det problem? Jo, låset på bilen har racklat de senaste veckorna. *suck*.. Tror det kommit in en massa skit i låset. Fredrik lyssnade inte på mig och låste bilen, när vi kom ut från Rusta så gick den inte att låsa upp. yey! Försökte i nästan två timmar att få upp de där förbannade låset.. Fredrik ringde till en kompis som kan dessa bilar, och fick tips på hur han ska få upp bilen genom att spräcka låset. Gick inte som vi hade tänkt. Slutade med att Fredrik fick slå in en ruta.
Som tur är så har Fredrik redan pratat med en annan kompis som ska fixa nya rutor åt oss :) Framrutan som gått sönder då jag fick flera rejäla stenskott, och sedan den som Fredrik slog in idag. Fick ett Väldigt bra pris också! Så förhoppningsvis blir rutorna bytta nästa vecka :) Måste nu bara få nya lås till bilen :)
De är sånt som händer :)
Som förra vintern när de var så kallt.. Dörren på Goffen frös fast och jag drog lite för hårt.. haha. Kunde inte låta bli att skratta högt för mig själv när jag hade slitit sönder handtaget! haha.

När vi äntligen kom hem igen så har vi inte hunnit med så mycket mer än att slå in de sista paketen, bakat bullar och sedan har jag badat hundarna. Tog ganska lång tid innan jag var klar! Tur att jag hade Fredrik som hjälpte mig! Badade Felix först, så när han var klar tog Fredrik över och fönade + borstade honom medans jag började bada Lotus :)
Åååh vad jag vill ha en STOR dusch! Är så förbaskat bökigt att bada Lotus när man har en så liten dusch som vi har :( Tur att man inte gör det så många gånger per år!
Fredrik tyckte först att jag skulle strunta i att bada hundarna, men nej! Jag tänker inte skippa mina traditioner! :) Att bada hundarna dagen före julafton/julaftons morgon har jag gjort i flera flera flera år! Det började när jag hade Wille och tänker inte sluta nu!! :)

En annan sak jag tänkte på.
Fan vad folk egentligen är obrydda! Medans Fredrik höll på och göra "inbrott" i våran bil så var det inte en enda jävel som kom och frågade vad vi höll på med! Vi hade lika gärna kunnat hålla på och försöka ta oss in i någon annans bil utan att någon brytt sig!
Folk reagerade med att titta chockat när Fredrik väl bestämde sig för att slå in rutan, sen fortsatte de med sitt :S
Helt sjukt hur samhället är idag..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0