Semester

Jag behöver en semester. Behöver komma bort från allt ansvar ett tag.
Har god lust att hoppa på första bästa plan bort härifrån och bara behöva tänka på mig själv i en vecka eller två.
Jag har inte velat erkänna tidigare hur stressad och slutkörd jag egentligen känner mig. Nu kan jag inte förneka de längre, jag är skitstressad. Jag är slutkörd.
Har under en längre tid försökt att strunta i att göra saker som stressar upp mig, t.ex städningen. Men inte fan hjälper det mig, jag mår inte bättre av att det ser ut som en svinstia här. Jag mår inte bättre av att man inte tar sig in på toaletten för att golvet är täckt utav tvätt.
Jag orkar inte gå hemma hela dagarna och se den här skiten. Jag mår inte bra utav det.
Orkar inte göra någonting heller. Känner mig bara så förbannat trött.
Kräver för mycket av mig själv. Jag vill verkligen få bra resultat nu under den här utbildningen, jag vill inte få samma skit betyg som jag fick på Naturbruks. Sätter väldigt stor press på mig själv och nu när jag inte förstår ett skit av det jag läser så blir jag förstörd. Jag vill lyckas, och bryter ihop när jag inte gör det.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag känner igen mig i det du skriver. Ställer för höga krav på mig själv och det skulle vara världens undergång om jag fick komplettera ett prov eller inte blev godkänd på någon uppgift. Att man sedan vet att andra har höga krav på en gör saken bara värre.



Det jag vill säga är att man kan inte göra mer än sitt bästa, och om du läser så lär du inte förstå mer bara för att du blir stressad. Sen brukar det inte vara tänkt att man skall kunna allt när man börjar läsa utan man lär sig mer i diskussion med andra (läraren och klassen) men vet ju inte hur det är hos er med lektioner.



Det är bra att bryta av med vardagssysslor ibland, som du säger man mår inte bättre utav att det ser ut som en svinstia hemma. Då kommer man ofta på andra tankar och kan lämna skolan ett tag, att skolan hela tiden snurrar i huvudet är inte hälsosamt. Jag var och pratade med en kurator om stressen första terminen på högskolan och hon sa att man måste ta pauser för att inte stressa för mycket, som att diska och tänka på något helt annat.



Jag har flera gånger tänkt kasta in handduken och bara skita i allt. Men på något vis har jag gjort det enda jag kunnat, göra mitt bästa och varit nöjd över det. Jag tror att du fixar det!! Stressa inte i onödan :)



Vet inte om det här är till någon hjälp, men kände ändå att jag var tvungen att kommentera.

2011-12-14 @ 11:49:39

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0