Frågor

Var tvungen att sno från Mia ;) hehe.

Jämställdhetsfrågor
1. Vem tvättar? Oftast blir det jag, då Fredrik sagt att han inte kan sortera tvätt, och vi vill ju inte ha missfärgade kläder :) Men Fredrik tvättar själv sina arbetskläder och hjälper mig sedan med att hänga upp tvätten på tork :)
2. Vem diskar? Nu äger vi ju äntligen en diskmaskin, men oftast är det Fredrik som sätter in disken. :) Kompensation för att jag tvättar kläder ;)
3. Vem dammsugar & skurar? Dammsuger gör vi lika ofta. Skurar vill jag helst göra själv, men ibland händer det att jag låter Fredrik skura ;)
4. Vem dammtorkar? Oftast Fredrik :) Tycker verkligen inte om att dammtorka, blä!
5. Vem lagar mat? Det beror på vad det blir för mat :) Men något vi oftast delar på :) T.ex. Jag gör potatisgratäng och Fredrik steker köttet :)
6. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv? Oftast Fredrik, då mitt ögonmått är uselt och min stubin kort. Men brukar hjälpa honom :)
7. Vem sköter om bilen osv? Det är mest Fredrik när det kommer till mekande, men kan faktiskt kolla oljan/fylla på själv ;) Fredrik har lärt mig ;) Städa och tvätta bilarna gör vi tillsammans för det mesta :)
8. Vem stryker kläderna? Stryker inte kläder :p Om det nu inte är finkläder som måste strykas (äger egentligen inte några sådana kläder). Men det blir jag som stryker, tycker det är roligt :D Skulle bli arg om Fredrik försökte ta den sysslan ifrån mig xD
9. Vem rengör avlopp osv? Både jag och Fredrik :)
10. Vem storhandlar? Storhandling, veckohandling eller kompletering, spelar ingen roll, vi handlar alltid tillsammans :)
11. Vem kastar grovsopor, tidningar osv? Vi båda :)

Shit vad vi delar jämt på allt tycker jag :D

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0