Dag 02 - min första kärlek

Hmm.. Min första kärlek.
På lågstadiet fanns det en kille jag var kär i. Tror då han kände samma sak, då han alltid skulle ha en kram när han skulle fara hem från fritids :) hihi. Det var väl en sån där barn förälskelse. haha.

Första "riktiga" kärleken, om man nu tänker på att man varit tillsammans länge och varit lite äldre, så var det P som var min första kärlek.
Var 14 år och gick i åttonde klass när vi blev tillsammans. Vi var tillsammans lite över ett år.
Har en del roliga minnen från den tiden, men även dåliga. Men det bra minnena väger upp de dåliga, ju äldre och mognare jag blir.
Men jag var liten då, bara 14 år. Var naiv och trodde det skulle hålla resten av våra liv. haha. Vi passade helt enkelt inte ihop, men jag har lärt mig en del utav det!
Idag kan vi hälsa och prata när vi ses. Känns skönt då jag inte orkar gå omkring och bära på en massa ilska, vi visste ju inte bättre. hehe.

Men Fredrik, han är nog den riktiga kärleken i mitt liv.
Vi har aldrig bråkat, vi har varit tillsammans i över två år och vi har inga planer på att göra slut, vi tar en dag i taget och ser vart det tar oss :) Vi har inte sagt att vi kommer vara tillsammans resten av våra liv, men vi har smått börjat planera framtiden, i hopp om att det kommer bli som vi vill :)
Jag trivs tillsammans med Fredrik, han får mig att skratta dagligen, han låter mig ha djur även om han inte direkt är en djurmänniska, han har gett mig tak över huvudet, han har fixat bilar åt mig så att jag kan ta mig någonstans, han hjälper mig mycket. Med bilar menar jag, att han fixat med min merca, som jag inte kunnat.. Han köpte golfen, så att jag skulle ha en bil att köra till skolan med när han ställde av mercan.
Visst, tror jag pratar för oss båda när jag säger att ny förälskelsen har lagt sig. Vi älskar varandra, men beter oss inte som vi gjorde de första året. Vi är mer bästa vänner, fast lite mer :)
Vad mer kan man begära egentligen?
Fredrik har lärt mig att man inte behöver bråka i ett förhållande, jag har lärt honom att man måste kommunicera. Vi vet vart vi har varandra och litar på varann.
Så slutsatsen blir nog att Fredrik är den riktiga kärleken, även om det inte är den första..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0