Svett

Inget vettigt gjort idag, inte fått i mig mat heller för den delen. Matlusten är gone..

Suttit vid datorn och kollat på youtube.. En massa klipp på agility och lydnad.. Oh så mycket som jag vill ut på BK och träna med en hund!
Ja jag vet, jag har en hund. Men han är mer som en katthund. Går knappt att lära något. Tro mig, jag kämpar varje dag, men det är som att tala till en döv, eller en död för den delen. Han är för liten och envis för att vela lära sig fot, ögonkontakt, tass, skall, rulla, krypa.. Ja allt det där som jag lärde Wille på ett naffs.
Felix vill inte lära sig. Han vill vara ute och springa som om han hade eld i röven, jaga kottar, jaga katterna, springa ut på vägen, inte komma på inkallning. You name it!
Säg inte att jag är en dålig hundägare, för det är inte där problemet sitter. Felix är envis och vet vad han vill. Han vill inte lyssna, och gör som han själv vill. Men jag är lika envis jag också, och tränar inkallning, utan framgång. HAHA! :D
Wille och Steven, dem lärde jag upp från grunden, de kom på inkallning och kunde en massa roliga saker. så det är inte brist på kunskap att lära en hund, det är hur hundens personlighet är :p hehe.
Men jag tycker inte sämre om Felix för det :) Han är min lilla ögonsten :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa ut boken, imorgon blir det svenska och skriva bokrecension, sen har jag nog slutat för dagen, om jag har tur! Vilket jag inte brukar ha.
Och imorgon ska jag börja skriva matdagbok.. Så jag får se vad jag brukar trycka i mig för skit.. Minnet är bra, men kort, så lär inte komma ihåg att skriva upp vad jag stoppar i mig, eller hur mycket.

Bjuder väl på bild sist av allt innan jag lägger mig :)


Marwin till vänster, Elliott till höger :)


Dålig bild, men Felix är med och spelar brännboll. Man ser honom där mellan 2 "gubbar"  som en liten plopp :D Han var med i utelaget ;)
Jagade bollen fint, och irriterade säkert spelarna :p haha. Tur att det var Freddes kompisar ^^


Felix hade bestämt sig för att han skulle ha bollen :D haha. *inte alls ivägen*


Kom mörka moln, blixtrade och mullrade som fan. Just efter bilden började det regna..


Försökte fånga blixtarna på bild.. Men gick inte så bra.. Men fick den äckligt mörka himlen på bild iaf..

Nu ska jag lägga mig i sängen och svettas lite på nyduschade Fredrik ;) Det lär han uppskatta!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0