Onsdag

Onsdag idag då..
Vaknade lite efter sju, fick stressa på mig kläder och så skjutsade Fredrik mig till bussen.
På skolan så blev det att hoppa in i bussen där och åka till Vitheden.
Gick igenom lite saker på skördarna eftersom vi inte hållt på med dem tidigare. När vi höll på med valmet:en så visade det sig att en släng lossnat, så det blev att försöka få tillbaka den ända fram till lunch.
Pasta carbonara till lunch igen (rester från igår).
Efter lunch fick vi testa köra lite skördare. Jag började med Valmet. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Valmet, ganska stor hytt (vilket jag tycker om), men spakarna var stora och klumpiga, en massa knappar som man skulle komma ihåg osv..
Efter det blev det att testa på John Deere. Tyckte bättre om den, lite trångt i hytten, men annars var den lik skotaren invändigt, det gillas! Var mycket enklare att köra den.
Så, min slutsats är att Grönt mest troligt är det som jag diggar mest ;)
Tycker jag borde få testa på att köra Valmet skotare, har inte fått göra det än. Men jag trivs i 1210:an, så gör mig inget att jag får köra den ;) John Deere, det är namnet jag diggar! ;p

När vi kom tillbaka till skolan så stod Fredrik och väntade på mig, han kom och hämtade mig eftersom jag var tvungen att lämna tillbaka filmen jag hyrde igår.
Men nu när jag sitter här så kom jag på att vi inte lämnade tillbaka filmen.. Fredrik hade inte ens kommit ihåg att ta med den i bilen, så måste snart tillbaka in till Kalix..


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0