Funderar..

Sitter här och funderar som vanligt.. Alltid handlar det om ekonomi, pengar..

Har ju tid till kuratorn på torsdag, och jag är 18 än så länge så det besöket blir gratis. Men sist jag var på sjukhuset så läste jag att man ska betala 250kr för ett läkarbesök från och med det att man fyllt 19..
Jag fyller 19 på nästa vecka på söndag, alltså kommer jag få börja betala för mina besök hos kuratorn.. Inte 250kr som för ett vanligt läkarbesök som jag förstått..
Läste att kuratorn kostar kring 100lappen.. Kommer gå åt pengar som FAN om man ska träffas ofta, typ 1 gång i veckan.. Då blir det ca 400kr i månaden. Det är mina busspengar till skolan typ.
Hur fan ska jag ha råd med det?
Fick tips om att jag skulle söka högkostnadskortet på sjukhuset, kostar typ 900 vad jag fattade. Men vars ska jag få 900 kr ifrån? Denna månad har jag Felix försäkring att betala på 1000kr. Jag sätter då fan inte mitt psyke före Felix försäkring, no way. Felix går först.

Enligt mina funderingar, så blir det så att jag går in till kuratorn på torsdag, säger hej och sen tack och hejdå, jag har inte råd att komma hit nästa vecka för jag fyller 19 på söndag och har inte pengar till att sitta här och prata mina problem..

Fan vad less jag blir. Skulle ha börjat gå till kuratorn i höstas som läkaren rekomenderade. Då hade jag inte behövt vara med om det här problemet nu.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0