Förbannad.

Jag förstår inte de där jävla frågorna. Har kämpat med den där jävla boken i flera jävla timmar, och jag fattar inte ett jävla SKIT.
Att dö skulle vara det enklaste för mig. Seriöst, det skulle vara SÅ JÄVLA SKÖNT.
Klarar inte skolan, jag kämpar och vill, men jag förstår inte, då försvinner viljan.
Kan inte hoppa av, vill inte gå om skolan i 3 fucking år till och vara 23 innan jag gått ut gymnasiet.
Utan gymnasieutbildning får man inget jobb. Det sa till och med kuratorn. inte i dagens samhälle.
Hon berättade att hon stött på flera som haft ca ½ år kvar av skolan, men hoppat av. När dem är på arbetsintervju så frågar dem om gymnasieslutbetyg. "Nej, det finns inga, har gått gymnasiet i 2½år"..
"Jaha okey, men vi hör av oss".. Man går hur länge som helst och väntar på samtal men dem hör inte av sig.
Dem vill inte ha en tattare utan gymnasieutbildning.

Spelar ingen roll om man läst upp alla sina betyg, dem vill ändå inte ha en.

Jag VÄGRAR att leva på socialen. I helvete att jag ska vara en liten jävla skit som ska leva på skattebetalarnas pengar. Big No no.

Nä, lika bra att gå och dö. Jag har ibland sådan jävla dödslängtan. Det är fan inte värt att leva.
Alla säger att lycka inte går att köpas för pengar.

Ja men hur fan ska man kunna leva utan pengar? Är jag lycklig om jag bor på gatan under en jävla kartong? NEJ!
Är jag lycklig om jag är hungrig hela tiden? NEJ!
Är jag lycklig om jag är smutsig och det kliar överallt? NEJJ!!

Nä just de. Pengar köper lycka, så enkelt är det. Utan pengar kan man inte leva med tak över huvudet och mat på bordet, och då behöver man pengar.
Allt handlar om pengar hela jävla tiden.
jag orkar inte mer.

Kommentarer
Postat av: svenarne

skräll

2010-02-03 @ 16:07:41

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0