Läggdags..

Ska alldeles snart gå och lägga mig, ska bara ta panodil och gå ut med hundarna en sista gång..

Jag och Fredrik har suttit och pratat lite om hur det skulle vara att flytta härifrån..
Han vill flytta nära Norge gränsen, så att han kan jobba i Norge men ändå komma hem varje dag.
Jag däremot, vet inte alls vars jag vill flytta..
Vi diskuterade om när man skulle flytta.. Ska jag försöka plåga mig igenom skolan i 1½ år till?
Ska man flytta och börja plugga någon annanstans? Börja om gymnasiet än en gång, eller bara gå en utbilning?
Många frågor men inga svar, tyvärr..



Trycka upp en snus under läppen och sedan lite ur själkänsla nu!:

....Om du har människor i ditt liv som du inte mår bra av så anser jag att du är ansvarig för att se till att relationen inte fortsätter på samma sätt. Ibland ger jag mina klienter rådet att "städa" bland sina relationer. Har du en vän som är taskig och inte uppskattar att du förändras och utvecklas, är det då en riktigt vän?
Jag menar inte att man måste säga upp kontakten och "göra slut" med den här personen men det är viktigt att du tänker på vad du delar med den här människan. Om han eller hon av någon anledning inte kan glädjas med dig och du ändå väljer att dela dina känslor, drömmar och farhågor med vederbörande kommer du med största säkerhet att bli besviken och till och med kanske känna dig kränkt.
Vi ska vara kräsna när vi väljer vilka vänner vi vill ha nära oss, det är lika viktigt som att behandla andra på samma sätt som vi själva vill bli behandlade. Dessutom blir relationen oärlig när den är nedsmittad av missunnsamhet eller illvilja....


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0