Dag 15 – Mina drömmar

Jag har en hel del drömmar.

Familj: Som många andra så drömmer jag om att skaffa en egen familj. Vill ha typ fyra barn, vet inte varför, men fyra är den siffran jag vill uppnå. Mest troligt för att jag själv vuxit upp med många syskon och älskar det.
Som det ser ut nu så är det Fredrik jag kommer bilda familj med, men för honom så finns fyra barn inte med i planerna, han vill egentligen inte ha barn, men för min skull så kan han tänka sig ett barn, kanske kan sträcka sig till två. Time will tell. Såklart vill jag ju att alla i min familj ska få vara friska och lyckliga.

Yrke: Jag har, så länge jag kan minnas, drömt om att bli veterinär. Vet inte om jag någonsin kommer att uppnå denna dröm. Men man kan ju få drömma om det i alla fall. hehe.
Veterinär.. De är det enda jag drömmer om. Vet inte alls vad jag vill jobba med annars. Helst med något som har med djur att göra.
Jag drömmer om att kunna vakna upp på morgonen och inte behöva känna ångest över att gå till jobbet. Det viktigaste av allt är att man trivs med sitt jobb, om man får en bra lön så är ju det bara ett litet plus i kanten.
På senare tid har en dröm blivit att utbilda mig till hundinstruktör. Få lära ut andra om hundträning och visa hur roligt man kan ha med sin hund. Det är väl inte direkt ett yrke, men det är ju ett slags jobb.

Annars drömmer jag om att ha en egen kennel, föda upp Japanese chin, kanske en till ras. Träna/tävla i agility och lydnad. Kanske ha en speciell hund som jag tränar/tävlar med, som jag också kan tävla i bruks med osv.
Jag drömmer om att hitta mitt hem. Ett hem som jag vägrar flytta ifrån. Vart mitt hem är, det vet jag inte. Tiden får visa mig vart det hemmet är, kanske det finns här i byn.

Egentligen är det inte så svåra drömmar jag har, jag kan uppnå dem bara jag ger mig fan på att jag ska klara de.
Mina hunddrömmar finns inom räckhåll, det är bara lite mer erfarenhet och pengar som saknas. Till sommaren så ska jag uppfylla en del av mina drömmar, jag ska gå en till lydnadskurs med Lotus, och sedan börja med agility. Jag längtar!

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0