Tillbaka från veterinären

Vi har varit hemma ett tag nu.. Blev då inge klokare av att vara där, blev däremot 1555kr fattigare!  
Fick rådet att hålla Steven lugn, och ge han vatten..
Hon trodde att han antagligen fått i sig något som han inte tål. Men vet inte vad. Eftersom jag vet att han äter allt han kommer åt, så har vi stenhård koll på honom när han är utomhus.. Så vet inte vad han kan ha fått i sig :S
Han kräktes även en gång när vi var hos veterinären, och en till gång när vi just svängt in mot Sänkmyran påväg till Granån. (han får inga kväljningar innan han spyr, utan han spyr bara rätt ut.. Men kände i bilen att det började lukta äckligt, så spydde han när han kom ut)..
Fanns inget speciellt i spyan, massa vatten, några foderkulor och lite spagetti som fan fått av mig när jag inte orkade äta upp allt..

Kan då berätta lite..
Steven får sitta i en "bur" när vi är borta. För annars tuggar han sönder allt. (en tillfällig lösning tills hundgården är klar). Hade varit borta i MAX 2 timmar, och när jag öppnar dörren så ser jag att Steven är blöt om frambenen.. Släppte ut han ur "buren" och lät han gå ut, och då såg jag att de var blött på golvet. Tänkte att han kanske kissat lite av glädje när vi kom hem och sen blivit blöt om benen..
Nå, tänkte inte mer på de, skurade upp de blöta och satte mig vid datorn. När Fredrik kommer in med hundarna så säger han åt mig att kolla på Stevens mun. Den var väldigt blöt.
Hämtade handduk och började torka honom och kolla igenom hans mun om något fastnat där osv. Hittade ingenting. Så torkade av han klart och så letade jag information om mycket degel på internet..
Då kom Fredrik igen och bad mig titta, då riktigt hängde de 2 strängar med dregel från hans mun. Då fick jag panik och ringde veterinären..
Hos veterinären gjorde hon allt som jag redan gjort hemma, kollat igenom han och klämt å känt överallt.. Sen tog hon blodprov för att lugna mina nerver..
Ja resten har jag redan berättat.


Så imorgon ska jag vara ledig från skolan för att kolla till Steven.. Kommer missa mycket, men jag har inget annat val tyvärr. Eller visst, nog kan jag lämna min hund som mår dåligt ensam hemma till 16 tiden, men hur schysst är de? Och tänk om han är allvarligt sjuk och behöver mig?
Nej, jag stannar hemma! Pga vård av barn!

Måste ändå till skolan en sväng på morgonen och hämta regnkläderna. Kjell ska ha dem på jakten. Så jag måste köpa egna regnkläder.
Ska då ta och kolla om jag hittar läraren vi ska ha, så får jag fråga efter uppgifter eller nå, så att jag inte hamnar så långt efter de andra..

Nej, nu blir de här inlägget väldigt långt. Ska nu ta och dricka upp min fanta och sen kolla runt lite på nätet.. Kanske beställer nå nytt åt hundarna.. Eller de där snygga arbetsbyxorna jag hittat på nätet! Måste ändå på banken och hämta ut pengar, så kan lika gärna ta ut lite extra till saker jag behöver..


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0