Tisdag

Blev ingen skola för mig idag, har inte sovit ett skit i natt..
Först kunde jag inte sova för att jag hade så ont i armen, så jag gick upp och tog en Treo och sen iväg mot sängen igen..
När jag väl somnat så väckte Steven mig. Han har blivit så förbannat nojjig när det kör förbi bilar nere på Övertorneå vägen. Fattar inte varför han blivit så stressad. Jag har i natt fått säga åt honom att lägga sig minst 1078 gånger. Icket att han lyssnat på mig.
Nu på morgonen har jag bett han lägga sig 17 gånger.

Ja, så ingen skola utan sömn helt enkelt.

Känner att jag har en förkylning på gång. Måste fara på apoteket och ladda upp med nässpray och annat. Usch usch usch vad det alltid ska komma extra utgifter när man inte behöver de.
Vad är det som får lida utav de? Jo, min kropp.
Jag har inte råd att köpa nya kläder, skor osv. Jag har stora hål i mina skor och så fort det blir lite vatten på marken så är jag blöt om fötterna. Dessutom är det pinsamt att gå i dom skorna för dom knarrar som fan..
Jag har inte råd att köpa nya kläder, jag får fortsätta gå i mina urtvättade gamla kläder.
Behöver en ny varm jacka, men har inte råd med de heller, då den kommer gå på ca 1000kr, dem pengarna har jag verkligen inte...!

Fredrik har erbjudit sig att ge mig en jacka som tidig julklapp.. Funderar starkt på saken! Förra året fick jag ett dyrt halsband.
Detta år har varit knipigt med pengar. Att ge varandra vettiga saker låter som en bra idé!

Fredrik önskar sig verktyg utav mig.. Men jag tror det får vänta.. Han behöver nya kläder han också. Han har inte ens några skor, han går omkring i sina foppa tofflor. Hur hemskt är inte de?
Han har råd med nya kläder och skor, men han är för snål för att fara och köpa nytt.
Hans gamla skor har jag kastat, tårna stack ut från skorna i princip, lika bra att han gått barfota istället för med skorna på.
Han behöver även nya strumpor, t-shirts och byxor. Tröjor är ingen idé, han använder inga.
En jacka skulle han också behöva..
Det kommer bli en tråkig jul med kläder i paketen, men vi behöver det verkligen!

Strumpor behöver jag inte, de har jag i gross och parti! Mormor har laddat upp åt mig för någon jul sedan, så det är lugnt! haha. Har typ 15 oöppnade par.

Kommentarer
Postat av: Carita

Kläder är ju kul å få i julklapp ! jag brukar önska mig sockar trosor långkallingar åsånt skit som man verkligen inte vill köpa själv för det känns som att pengarna "kastas iväg" eftersom det inte är något sm någon lägger märke till ;P å om man får det har man mer över till roligare kläder typ tunika!;P

2009-11-19 @ 18:19:01

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0