otur

Jag har verkligen otur när det gäller hundar.

Albin har gått och pissat överallt idag, hela jävla tiden. På en halvtimme så gick han och kissade 6 gånger på olika ställen. Han har varit jätte duktig med att gå på tidningarna, men idag har han pissat på golvet nästan hela tiden.
Säkert någon urinvägsinfektion eller liknande när han håller på så här.

Jag fattar inte varför jag ska ha sådan otur med hundar, eller djur överhuvudtaget.
Alltid ska det vara något jävla veterinärbesök.
Felix hann vi ju inte ha mer än 2 månader så var han tvungen att läggas in för att överleva.
Wille fick en hudsjukdom och fick också åka in till veterinären titt som tätt tills jag till slut bestämde mig för att låta honom somna in och slippa lida.
Steven fick sin dreggel attack, vet ej varför, veterinären visste inte heller, men det var även det en dyr utgift. Något han ätit mest troligt.

Steven måste flytta snart, jag pallar inte att se han nå mer, han mår inte bra här när jag inte har tid eller ork.
Ni skulle se att jag inte har någon ork, huset ser ut som fan, hår överallt från Steven och sen träbitar från småhundarna när dem tuggar på  veden.
Håret blir jag tokig på, jag orkar inte. Jag hinner inte mer än dammsuga så är det fullt med hår igen. Jag har inte råd att byta dammsugarpåsar varje gång jag ska dammsuga.

Åker inte Steven snart så blir det ett skott i pannan eller nå. Jag pallar inte, ingen vill ju ha en blandras. Alla har sina förbannade jävla fördommar mot blandisar, och jag vill inte se Steven må dåligt här. Så när ingen vill ha honom är det lika bra att ta bort han, för hans bästa.
Nu tänker många, "men avliva han istället hos veterinär". Jo tjena, vars ska jag få 1500kr ifrån till den där jävla sprutan? Gör jag de så får vi äta luft och dricka vatten i en månad, och jag kommer inte kunna gå skola för har inte råd med bussen.
Thats it. Om ingen vill komma och köpa honom så får han en kula i pannan. För min ekonomi håller inte annars.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0