Onsdag

Jag skrev igår att jag skulle ringa Folksam om försäkring på mina älsklingar.
Alltså shit vad billiga dem är!
Dem har i princip helt samma saker som Agria, lite småskillnader finns det ju, men ingenting som jag är i behov av.


agria:
- Självrisk 1100:- med 15% rörlig.
- Veterinärvård finns upp till 60.000 kr.
- En massa tillägg. (jag anser vara onödigt på en sällskapshund)
- Livförsäkringsbeloppet på en blandras är 6000kr. (detta belopp är inköpspriset på hunden. Så Felix har 8000 eftersom han är renrasig, Steven kostade 5000kr, vilket livbeloppet blev. Albin 7500kr, men han får bara 6000kr eftersom han är lite blandis.) Men nu har jag inte försäkrat Albin hos Agria.

Felix försäkring kostar nu 2015:- /år
Steven ligger på samma pris typ.

Dock så gör Agria allt för att slippa betala ut pengar. Dem tjorvar en massa och när man ringer dit så är dem otrevliga.
Dessutom så kommer hundarnas försäkring bli dyrare när dem är ett år. Som felix, hans försäkring ska betalas i Februari igen, då kommer den ligga på 2600kr något.

Folksam:
- självrisk 1500:- + 20% rörlig
- Veterinärvård upp till 40.000kr.
- Här är livförsäkringsbeloppet lägre på blandraser, 5000kr.

Felix och Albin fick då försäkring hos Folksam igår.
Albins försäkring går nu på 1093:- /år, livförsäkringsbelopp på 5000kr. veterinärvård 40.000kr.
Felix som nu är ett år, hans kommer att kosta 1192kr. livbelopp på 8000kr eftersom han är renrasig.

Ja, prisskillnad! Jag kommer att spara in nå fruktansvärt med pengar och ändå ha en liknande försäkring! + att dem på Folksam alltid varit trevliga när jag pratat med dem.
Albins räkning borde komma om ca 2 veckor.
Felix försäkring är tecknad, men den börjar inte gälla förrän den 1/2-2010, då hans försäkring hos Agria löper ut.

Steven är kvar hos Agria. Tänker inte börja flytta på honom. Jag försöker ju hitta ett bra hem åt honom, så lika bra att försäkringen står kvar där den är. Sen i framtiden får man se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: S

Hej.



Varför ska du göra dig av med Steven? :/ Han ser ut att vara en väldigt trevlig hund.



/S

2009-11-25 @ 21:51:05
Postat av: S

Som jag sagt tidigare också ;)

2009-11-25 @ 21:52:07

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0