Jag och Fredrik

Jag sitter och funderar på en massa.. Mest kring mitt och Fredriks förhållande.
Jag mår bra med honom, han får mig att må bra. Det är allt annat runt omkring mig som får mig att må dåligt.
Jag vill göra Fredrik lycklig, ställa upp för honom i vått och torrt..

En sak jag undrar med mig själv, varför är jag så blyg för Fredrik?
Jag har aldrig varit med om något liknande. Vi har snart varit tillsammans i 1 år och 3 månader, och jag är fortfarande barnsligt kär i honom. Så har jag aldrig haft tidigare, inte ett så här långt förhållande heller för den delen..
Jag vågade inte prutta framför honom förrän vi varit tillsammans i 4-5 månader, om inte mer.
När vi flyttade hit till huset så duschade vi i Granån i början. Då duschade vi tillsammans, men jag tvingade honom att blunda när jag klädde av mig och skulle in i duschen osv. Men sen några månader tillbaks så kan jag springa näck genom huset fast han kan se mig. Haha.
Allt har gått så segt för mig. Jag blir fortfarande blyg ibland i hans närvaro. hihi

Det finns en massa saker som Fredrik borde veta om mig.. Men vissa saker som hänt kan jag verkligen inte berätta. Visst, jag har berättat det mesta åt honom, men det som gör mest ont har jag inte gått in på så djupt, bara berättat lite ytligt och sen har han inte tvingat mig att prata om de nå mer..

Vi är väldigt lika, Fredrik och jag.
Vi båda älskar bilar, speciellt Mercedes som står oss varmt om hjärtat.
Har i princip samma musiksmak. Visst, vi har lite olika åsikter om viss musik, men för det mesta tycker vi lika.
Film har vi totalt olika smak dock. hehe.
Vi båda är jävligt lata, men när vi väl får in en idé i huvudet om något som måste göras, då gör vi de.
Älskar dunka dunka ljud. Basa i bilen eller i vardagsrummet. Det gör vi väldigt ofta. Tur att vi inte bor i lägenhet! hehe.
Vi båda älskar att bli kliade, eller jag är väl mer åt stryka/massage hållet, så vi får alltid gnabbas om vem som ska klia vem på ryggen :p haha.  

En rolig sak är att Fredrik kan läsa mig som en öppen bok.
Han vet när jag är på dåligt humör, vad jag behöver, om jag är ledsen osv.
Han kan till och med veta vad jag tänker.
Ofta när jag sitter och tänker på något så börjar han prata om det jag tänker på. Det är de äckligaste!
Igår när jag gjorde en matlåda åt honom, så stoppade jag papper på toppen så att han inte skulle se vad jag stoppat i, och han såg fan inte vad jag stoppade dit, men innan han for och jobbade så rabblade han upp vad jag stoppat i.
Han är så spooky ibland så det fan inte är sant!

En sak jag också tänkt på, jag kallar honom inte älskling. Jag vet inte varför, men jag vill helt enkelt inte kalla honom de. Jag säger Fredde eller bumbi, för han är min bumbibjörn ^^
Jag känner inte heller någon press när jag är med Fredrik. Han ställer inga krav på mig, har aldrig gjort det heller.
Han kräver inte att jag kallar honom älskling.
Han kräver inte heller att jag ska säga "jag älskar dig" så fort jag vaknar eller ska till skolan osv. Vi säger det väldigt sällan åt varandra. Vi behöver inte säga det åt varandra så ofta, för vi vet att vi älskar varandra. Så det känns ännu speciellt de få gånger han kommer och säger de söta orden åt mig. När han säger dem åt mig så blir jag alldeles varm och svag i kroppen.

Jag har verkligen aldrig känt så här för någon förrut. Det är många som säger så vilken kille dem än är med. Men det här är speciellt.
Hoppas han känner samma för mig :)
Det här förhållandet betyder så fruktansvärt mycket för mig, Fredrik är så förbannat bra för mig. Han får in mig på rätt spår, han försöker få mig att fatta rätt beslut.
Han är så bra just pga att han inte ställer några krav på mig. Han vill ha mig för den jag är, och inte som någon jag borde vara. Han försöker inte göra om mig.
Han låter mig gå i skitiga tröjor, trasiga fula vindbyxor. Han bryr sig inte om jag sminkar mig eller ej.


Ett långt inlägg, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
Jag älskar denna Fredrik så förbannat mycket. Han är guld värd. Det finaste som finns. <3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0