en sak till.

Jag föredrar inte Felix och Albin över Steven bara för att dem är billigare och äter mindre. Absolut inte!

Jag är inte allergisk mot dem. Dem har en helt annan personlighet och då har man fäst sig vid dem på ett annat sätt.

som sagt, Felix var här först, och han är den man älskat för av honom och steven. Varför då i helvete ska jag välja steven före Felix? No way säger jag bara. Sist in - först ut, den regeln har vi här hemma.
Den dagen Felix åker härifrån, då är jag dö allergisk så att jag inte kan andas i hans närhet, eller den dagen han somnar in.
Jag är inte den enda här hemma som tar beslut. Jag har en sambo också. Han älskar Felix något så fruktansvärt! Felix är hans ögonsten, han tar med Felix överallt.
Ska jag då sälja Felix för att behålla en hund som Fredrik inte tycker om ? Inte rättvist.

"du föredrar bara för att dem äter mindre och är lite billigare," som det stod i kommentaren.

Det där är inte sant. Herregud. Det är samma sak som att jag bara ska älska Fredrik av en anledning - han har pengar.
Nähä du. Jag vill inte verka otrevlig. Men säg ingenting som du inte vet något om tack. Jag är less på kritik som inte ens har en sanning i sig. FELIX VAR FÖRST.
Beslutet om vilken av hundarna som ska åka har nästan ingenting med det där att göra. Jag kan fortsätta gå i trasiga skor, visst, men jag är allergisk, och Felix har lyckats få oss att älska honom innan Steven ens var född.
Hur lätt är det att knyta band med någon som man inte kan röra utan att det ska börja klia överallt?
Det är som att börja älska en maträtt som man aldrig ens har smakat på.

Tänk efter.. Försök sätta er i min sits.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0