Ajaj

Nu gör det ont i mina fingrar.. Har skrubbat gallret som är i ugnen.. Fan så skitigt de var alltså!! Fredrik sa att det inte blivit skrubbat sen 30-talet :p haha. Men så gammal är inte våran spis :p
Men några år sedan är det gallret sett så fint ut som de gör nu! Det ser precis ut som nytt! Och så har jag rengjort ugnen, inte sådär jätte noga, kanske borde göra det noga nu när jag ändå håller på? Jo, det blir nu att spruta i nytt medel i ugnen när jag skrivit klar. Lika bra att göra något noggrant direkt än att behöva rengöra sen på någon vecka igen!

Jag fick just veta att Fredrik inte ska jobba idag!!!! :D
Dem har nu kört klart i Risön, så imorgon ska dem flytta traktorn :)

Får se hur man gör på lördag, mommo ska tydligen ha kalas. Mamma har tydligen glömt (?!) att berätta det för mig.. Men som tur är så har jag ju världens bästa mommo, så hon ringde och sa att hon ska ha kalas och att hon jätte gärna vill att vi ska komma :) Och då kommer garanterat min gammelmommo vara där! Är länge sedan jag sett henne. Och så har hon tydligen börjat bli dålig, så man vill ju se henne så fort som möjligt innan det är slut för henne... :(
Min gammelmommo är grym! Hon är väl närmare 90 nu skulle jag tro? Men i alla fall, när mommo och Eero gifte sig för några år sedan, nog jävlar skulle gammelmommo upp på dansgolvet med Eero, och hon skakade loss som aldrig förr ;) Ganska roligt :p haha..

Aja, nu ska jag spraya ugnen igen .. :p


Vad har ni gjort idag?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0