UTMANING - Min hund Felix



Vad heter din hund?

Heartlove's Good Luck Charm - Felix

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Heartlove's Good Luck Charm:
 Kennelnamnet
Felix: Det var Fredrik som kom på namnet, och jag tyckte de namnet passade honom :)

När är din hund född?
19 november 2008

Vilken ras är den och vilken färg har den?

Japanese chin - svart och vit

Vad väger din hund?
Vägde honom idag, 1,6 kg :)

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Köpte han i Kalix av Åsa och Jukka som har en liten kennel :)
Han kostade 8000kr. Kommer få tillbaka pengar för honom om han inte får ner den ena testikeln..

Varför valde du just den rasen?
Det vet jag inte riktigt, Fredriks syster hade bokat en valp därifrån och när dem var typ 5 veckor gamla så åkte jag med dit för att titta, bara för skojs skull, för jag hade en kinesisk nakenhund då så jag hade inga planer på att ta en valp.. Felix var den enda obokade hanen i kullen.. Emilia tog hem sin Teddy när han blev 8 veckor och jag blev så kär i honom, och jag hade då sålt den kinesiska nakenhunden och bestämde mig då för att åka och hämta Felix.. :)
Kemin stämde verkligen! :)

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej, hade tänkt använda han till utställning, men nu kommer kanske inte ena testikeln ner, så då blir det inga tävlingar.. Men jag älskar han för de :)

Är hunden rädd för något?
Njaa, inte vad jag vet.. Han tycker i alla fall inte om när man höjer rösten åt katterna, han tror då att man är arg på honom..
Vill du ha fler hundar av samma ras?
Det kan hända att jag köper en till någon gång i framtiden :) Men ska ju hämta min Flatcoated blandras valp till helgen och då räcker det med två hundar tills vi har större hus :)

Kan hunden några konster och lydnad?
-Sitt
-hit
-ska vi gå in?

Försöker lära han mer grejer, men han är ganska envis och intresserad av andra grejer :p

Jag utmanar följande:
Alla läsare som har en vovve! :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0