MIN BEBIS ÄR SJUK.. :(

Min lilla bebis är sjuk... Blev så orolig när Felix började spy upp sin frukost.. Han spydde ju igår också, men trodde att han typ hade nå hår i halsen så att han började spy för att få upp de eller nå.. Men i morse blev jag rädd.. Som tur vad så öppnar veterinärerna i Kalix sin telefon kl 8.00.. så jag ringde dit och fick en tid halv tio..
Var och gjorde provet snabbt, var först efte provet som jag fick tag i en veterinär..
Veterinären sa att det kan vara magsjuka han har, men han verkar vara alldeles för pigg för de.. Och han har inte bajsat något idag, och igår är det Fredrik som varit ute med honom, och han sa att Felix bara bajsat en liten korv igår.. Och på mornarna när jag vaknar brukar det ligga en liten bajskorv på golvet i sovrummet, men det har de inte gjort igår och idag...  kan hända att han är förstoppad kanske..
Han fick dropp, 100ml.. Tyckte han inte alls om . Men han var duktig, pep inte till nå när han fick in nålen i nacken..
Nu ska inte Felix få äta förrän imorgon på eftermiddagen, och han ska gå på en diet, ris och kokt torsk .. Skulle egentligen fått specialfoder från veterinären, men hon hade inte något som passade min lilla krabat.. Det var för lite större hundar, så då sa jag att jag kunde göra egen mat åt honom...
Nu ligger han här i soffan bredvid mig, har bäddat ner honom i ett täcke..



Nu ska jag ta och kolla runt lite på nätet, sen ska jag vila ett tag, har inte blivit så mycket sova i natt..

Kommentarer
Postat av: Mia

Okej, vilken tur! :) Hoppas det inte blir värre med Felix.. Marie fick idagåka till veterinären med sin katt, den har varken ätit eller druckit på två dagar.. ;<

2009-03-11 @ 15:47:54
URL: http://miizing.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0