Torsdag

Hejsan!

Idag är det torsdag, en dag då det inte brukar hända så värst mycket..

Steg upp idag just efter halv elva.. Blev att stressa med att platta håret och sminka mig, sedan blev det att bomba iväg mot Kalix.. Var på Kina och åt, min farbror har fyllt år så.. :) Tog som vanligt friterad kyckling och sötsur sås. Mums! Fredrik blev också bjuden, farmor måste haft en bra dag :) Han tog.. vad hette de.. Typ biff i sås med bambuskott och champinjoner? Ja men ni förstår vad jag menar! ;p

Hör och häpna! Min farfar ringde mig idag!! Kommer fan inte ihåg när han ringde senast. Men så klart så ringde han till Mari först, men hon svarade inte för hon satt och åt eller nå.
Han kom till Kalix, gav Mari nå foton från hennes dop, sen blev det att knalla till bankomaten, han hostar alltid upp 500kr när han kommer för att träffa oss.
Ja, det är ju de han duger till, hosta upp lite pengar, gå en omväg på stan för att visa att han har stora barnbarn och sen åker han hem.. Hade varit roligt om man hade haft en riktig farfar, som bara vill komma och umgås. Inte för att köpa ens kärlek.
Nej, han får gärna ge mig pengar, men någon barnbarns kärlek får han då inte av mig!

Efter att vi ätit och fått pengar av farfar, så åkte vi hem till farmor och drack lite saft och pratade.. :) Var ju trevligt, farmor måste ha haft en bra dag!?

När vi var på väg hem så svängde vi förbi Granån, men ingen var hemma. Åkte då lite längre ner i Björkfors till Fredriks mormor och morfar och kollade om någon från Granån var där. Yes. de var där.
så stannade där och pratade lite och solade.. :) varmt och skönt!
Mitt i allt så säger Fredrik: "Titta! En orm!!"
Jag och Eva var inte sega med att hoppa upp. Blev att ta fast hundarna och så fick Simon slå ihjäl den. Den där satans ormen var typ 2-3 meter ifrån mig!!! :O usch vad obehagligt...
Måste skaffa kortison till hundarna ifall dem skulle bli bitna.. Vill ju inte förlora mina killar :(

Jaja. Fick saft och kakor hos Tage och Laila :) Sedan åkte vi hem.

Nu sitter jag här och bloggar, och har en svettig Fredrik som trycker benen mot mig och sover.. Stackarn lider av värmen.. :/

aja, ska nu ta och se på tv eller nå.. Hejs!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0