Roligt!

Jag måste bara säga: Fy fan vad rolig valpkursen var!
Vi körde lite kontaktsövningar, där skulle man inte göra så mycket mer än att man skulle berömma hunden när den sökte kontakt .. Var ganska svårt ändå, för ibland ville hundarna gå och nosa på dem andra hundrarna, eller som Steven gjorde, började leka med gräs som låg i högar efter att dem klippt gräsmattan! haha.
Men han förstod vittsen sen, och det blev en massa beröm och bus när han sökte kontakt!
Sedan körde vi lite inkallning. Det är ett moment vi kan ganska bra tycker jag! Tränaren tyckte att det gick ganska bra, men hon ville att jag skulle börja försöka få han att vela springa till mig ännu snabbare. Han små galopperar bara fram till mig när vi kör inkallning, och hon vill att han riktigt ska köra race när han springer fram. Ja, det är bra att veta! :) Nu har vi något att träna på! :)
Sedan fick vi en bok som vi ska läsa i hemma också. Och så hade vi lite teori.
Måste säga att jag tyckte att det här ändå var bättre än i Haparanda när jag gick där med Nora. Okey, jag tyckte lärarna var där, men ibland var det svårt att förstå dem. Nu var allt mycket lättare, och vi kom inte lika tätt inpå varandra eftersom det var utomhus.. Jag trivdes verkligen!

Nu ligger Steven och sover, han är mentalt trött! Han har aldrig varit så här trött efter en promenad eller efter ett träningspass här hemma, så det är verkligen skönt att se att något hjälper för att få honom lugn :)

nej, nu ska jag logga in på familjehund och berätta för dem andra hundägarna som är med där och tävlar hur duktig Steven har varit idag! :D


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0