vägverket

Har nu skrivit ett låååångt mail till Vägverket och klagat på vägarna här.
Alla kör som idioter och ingen håller hastigheten.

Övertorneå vägen är en fara för alla som går där. Har sett joggare, cyklister, folk som promenerar med sina hundar m.m. Det är en fara!
Så här kan det inte vara nå mer!
Nu får dem ta och antingen sänka hastigheten just här och bygga en gångbana!

Jag är för fan gången i mitt eget hem. Jag vågar nästan inte gå ut ur huset. Snart kommer vi väl ha en bil i husväggen också.

Så här är det: Våran gård är INTE någon jävla vändplan, det har jag sagt tidigare!
Sen är det någon som har kört på våran gräsmatta för någon vecka sedan! Någon har kört in på gården och vänt eller nå liknande, och det är just vid infarten, 1 meter från huset slutar däckspåren!
Herregud! Vi har fan en STOR gård man kan vända på. Måste man just tjorva bredvid huset och förstöra gräsmattan?!

Nej, vi har börjat fundera på att sätta upp en videokamera.
Sen har vi planerat att sätta en häck vid vägen typ, sen staket. Och jag har föreslagit en grind på infarten. Det är våran gård och folk ska inte använda den som en jävla vändplan. Det finns andra ställen att vända på.
Visst, tyck att jag är barnslig, men jag vill inte ha en massa folk som kör in på gården hur som helst.
Tänk så är hundarna ute. Dem är små, och i mörkret kanske man inte upptäcker dem om dem kommer springandes! Jag ska kunna ha hundarna lösa på gården utan att någon idiot vi inte känner ska komma hit och vända.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0