Skrotas...

My baby (126:an) har fått ett nytt namn, nämligen Skrotas.
Som många vid det här laget borde veta, är att jag har ett dåligt temperament och lätt blir arg och less.
Nå, Skrotas skulle besiktas idag. Fick 6 fel..

1. HC-halt tomgång för hög.
2. ABS-indikering, varnar för fel i systemet.
3. Skyltlykta, ur funktion.
4. Lambda-värde förhöjd tomgång, felaktig.
5. CO-halt tomgång, för hög.
6 Fjäder, fram vänster, brusten.

Då kan jag säga så här:
- 1,4 & 5. Det beror nog på att det är hål i avgassytemet. Den pruttar som fan :D haha. Prutt prutt prutt.
- ABS:en. Är mest troligen ett relä som är dåligt. Fredrik har hört runt med folk som kan de där.
- Skyltbelysningen vet vi om, bara att byta lampor.
- Fjädern har vi även vetat om, den började gnissla i våras, men slutade sen. Kapar bara fjädrarna lite så är den perfekt! ;)
Tomgången vet vi även om att den inte är som den ska. Mest troligt är tomgångsmotorn slut.
Men som sagt, det är en gaaaaammal bil. hela 20 år. Så vad kan man begära av den? Små fel dessutom som vi vetat om!

För övrigt så hör jag att Anders är snäll och är här med traktorn och skottar våran gård med traktorn :)
Man är väldigt tacksam, då vi har en väldigt stor gård och det är jobbigt att skotta allt för hand! Skulle ta timmar med den lilla skyffeln vi har :(
Fan, jag skulle ha önskat mig en snöräv i julklapp! :O
Aja. Men det är tur att Fredriks kusin Linnea, (som för övrigt ännu äger huset vi bor i), har en supersnäll karl som kommer hit och skottar :)
Tycker verkligen om Fredriks familj, alla är så snälla och har en så härlig humor! Som tex Linnea, supersnäll, sjunger som en gudinna och man kan prata om allt med henne :)
Sen hans mormor och morfar. stormtrivs i deras sällskap! Laila påminner om min egen mormor med sin finska brytning osv. hehe. Och Tage är så rolig :D

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0