Barnvagnar på cafe?

Jag såg nyss på VAKNA! med the voice på 5:an.
Katrin zytomierska var där och så började dem prata om hennes ex Alex Schulman som har en bebis och kom inte in på vissa cafén pga att han hade bebisen Charlie med sig och barnvagnen. Caféerna ville inte ha in barnvagnen och en annan hade "barnförbud".
Alex tyckte inte alls om detta, men Katrin tyckte det var bra.
Har läst lite om detta på aftonbladet.

Jag personligen håller med båda två till viss del.
Kan förstå att Alex vill kunna gå på café med sin bebis och ta sig en kaffe och inte sitta hemma hela tiden. Det skulle jag också vela.
Men förstår även Katrins poäng. Det är skitjobbigt med småbarn som sitter och gapar som tok när dem inte får som dem vill eller har tråkigt. Man vill ju kunna sitta och fika ifred utan att höra en liten bortskämd unge skrika.
Ja, jag sa bortskämd.
Men så som jag ser det så är det dem bortskämda och ouppfostrade ungarna som sitter och lever om. Även om dem är små så måste man ju lära ungen hur man ska bete sig när man tex är och fikar.

Så visst, för min del får det jätte gärna finnas barn på ett fik, så länge dem kan bete sig. Det är gulligt med barn osv, men skrik och gap är ingenting jag personligen orkar med.

Vad tycker ni? Är det överdrivet?
Vem är det som har rätt? Alex eller Katrin?




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0