bm besök vecka 37+2

Hjärtljud: 146Sf mått: 33Järnvärde: 115Vikt: 78,5Idag blev det ett längre besök hos barnmorskan. Vi pratade om min klåda och fick utskrivet en ny klådstillande medicin. Den förra dämpade inte klådan något, den gjorde mig bara trött.Sen kom vi in på fosterrörelser, sammandragningar och förvärkar. Jag var lite orolig då bebis inte rört sig så mycket under morgonen. I vanliga fall är han som en fisk i magen under mornarna. Barnmorskan gav mig ordet på att lägga mig i soffan direkt jag kommer hem och räkna fosterrörelserna under två timmar. Var det mindre än tio så skulle jag ringa förlossningen..Lillens hjärta pickade iallafall på för fullt, så det lugnade mig lite :) Barnmorskan fick hämta in den andra barnmorskan för att känna bebis position. Annars brukar BM känna hur bebis ligger för att han i vanliga fall är livlig och sparkar henne när hon känner. Idag gjorde han knappt något motstånd..Så jag har varit riktigt orolig idag. Men lillen har rört sig så pass mycket att jag avvaktar med att ringa förlossningen. huvvaligen. Har nu extra koll på lillens rörelsemönster. Saken blir ju inte bättre av att han snurrat runt och nu har fötterna under mitt vänstra revben. Annars har han alltid haft fötterna under höger revben. Så allt känns helt konstigt just nu.Sen så har jag haft en massa sammandragningar idag. hoh. Riktigt tungt att andas när magen blir så hård! Lite förvärkar har jag även fått smaka på ;) Här på kvällssidan har jag packat ner det sista i skötväskan. Sen kokat nappar och packar ner lite rena kläder åt mig och Fredde i BB-väskan :)Nu börjar jag vara redo för bebis, bara lite småsaker kvar, men inget som är viktigt :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0