Barnlöshet dokumentär

Sitter och ser på dokumentären om barnlöshet på trean.
Eller barnlöshet? Men iallafall problem med att kunna få barn är nog rättare ord?
Nu tycker jag att paren som är med inte riktigt räknas in till ofrivillig barnlöshet. Elakt kan tyckas, men ofrivilligt barnlös är i min värld att man försökt få barn på naturlig väg under en tid, men inte lyckats. För att lyckas få barn på naturlig väg behövs en kvinna och en man som försöker. Mer än så behöver jag ju inte säga.

Dokumentärer eller vad som helst som har med barnlöshet att göra väcker känslor inom mig.
Rädslan för att jag aldrig skulle kunna få några barn. Ingen som inte suttit i våran sits kan förstå vilken lycka det är att äntligen få vara med om det vi är med om nu!
Våran lillräka har varit efterlängtad väldigt länge! Jag har inte klagat en enda gång när jag spytt om mornarna och ibland under dagar och sena kvällar. Jag kramar toastolen och efteråt har jag ett stort leende på läpparna :)
Fredde brukar skaka på huvudet, han kan inte riktigt förstå att jag kan se så glad ut efter att ha spytt som en gris ;)

Nu hoppas jag att allt är som det ska när det är dags för ultraljud om några veckor. Skulle något vara fel vet jag inte hur jag ska klara av det. Nu är det våran tur, efter all denna väntan och sorg!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0