Onsdag

Väldigt rolig praktikdag idag! Min handledare var på handledarkurs, så dem var en man kort, tog då lite egna initiativ och hjälpte till så mycket jag vågade. Fick vara helt ensam och assistera en barnmorska när hon skulle plocka ut en p-stav.
På tal om p-stav, kan tänka mig att testa en sådan i framtiden faktiskt. Men spiral däremot går fetbort, i helvete. Första praktikveckan fick jag vara med på en spiralinsättning, och huvva vad ont det såg ut att göra! Never ever att jag testar något sådant! :p
aja. Sen kom en läkare och pekade på mig och sa att jag skulle komma och assistera honom när han tog bort stora födelsemärken. Gick ju ganska bra det också! :)
Var egentligen tänkt att jag skulle börja provsticka i armen idag, men det blev ju som annat att göra nu då när jag fick vara och assistera :)
Idag förtjänar jag en klapp på huvudet. Tänker inte trycka ner mig själv för att jag somnade på soffan när jag kom hem och inte pluggat något idag. Jag har redan varit så duktig ;p hehe.
 
Det var väl det.. Tjao!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0