Ny kula

Det har inte gått många dagar av det här nya året, om man räknar med hur många dagar som återstår. Det känns som att det här året kommer bli en vändning för mig.
Jag har redan börjar lära mig att stiga upp tidigare, lägga mig i rimlig tid, fara till skolan osv.
"Det blir vad man gör det till", är som ett nytt motto. Hehe. Men det är sant, sitter jag och tänker negativt, då blir det bara skit av alltihop. Tänker jag däremot positivt och logiskt, så blir allt så jävla mycket bättre!

T.ex. Jag vill ha ett slutbetyg, och har verkligen gett mig fan på att jag ska ha ett också!
Vad gäller då? Jo, jag far till skolan, gör mitt bästa, gör läxor osv så bra jag kan.
Det är bara JAG som kan uppfylla den önskningen, ingen annan.

Jag VILL utbilda mig inom ett yrke som jag kommer trivas med. Vad vet jag dock inte, men tills jag vet det, så kommer jag att jobba. Vad ska jag jobba med tills jag börjar plugga igen? Ja det vette fanken, finns inte så mycket att välja och vraka mellan, så jag tar det jobbet som finns! Man tar det som finns, man har inte råd att vara kräsen i dagens Sverige.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0