Söndag

I helgen har det inte hänt så värst mycket. Jobbade igår och var helt slut. Somnade på soffan ett tag efter jobbet, och vaknade av att Fredrik kom hem med mat :) Hade inte ens hört när han for iväg, hehe.
Var min sista jobbdag igår och det var verkligen tungt med bara 3 timmar sömn..
Senare på kvällen for jag och Fredrik ut på en liten runda med goffen och kollade efter älgar, men såg inte en enda :( Inget djur såg vi för den delen, var helt dött.. slumrade till i bilen också till och från ;p Var så mysigt att åka i mörkret när de guppade ;p hehe.

Idag? Inge vettigt. Sovit.
Var förbi hos Fredriks mormor och morfar och åt köttsoppa :) nomnom!
När vi kom hem så skickade jag iväg Fredrik till Kalix för att handla lite medans jag började laga mat, blev fisksoppa :) Fredrik blev väldigt nöjd över att få med sig den maten i matlådorna :)
Efter Fredrik for iväg så har jag suttit och zappat mellan tv kanalerna. Helt värdelösa program inatt. Först nu det kommit ett bra program - how i met your mother ;)

Måste säga att Sigrid har blivit en helt annan katt sedan hon fick ungar. Har fått en helt annan relation med henne sedan dess! En väldigt bra relation! :)
Sigrid har blivit mycket mer social. I början hoppade hon bara in i vardagsrummet och tittade på mig, men nu har hon börjat komma upp i soffan och mysa för fullt :)
Hon har även slutat protest-kissa inomhus!
Enda nackdelen är att jag tycker synd om henne, hon är så hungrig hela tiden. Ungarna suger verkligen allt ur henne! Även om det finns torrfoder framme åt henne hela tiden, så blir hon ju såklart less på den torra maten och börjar leta mat där hon vet att det kan finnas (på spisen osv). Idag gick hon så långt att hon till och med åt burkmat! Hon verkligen avskyr burkmat, vägrat att äta de i sina snart tre år. Blev verkligen chockad! Får hoppas att de håller i sig så att hon slipper den där torra maten :)

Nej, nu ska jag fylla på mat åt min lilla flicka, gå ut med grabbarna för en nattpiss och sedan är det sängen som gäller för min del!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0