HUNDPRATARE MED FELIX

(Jag höll på att komma för sent till djurprataren idag! Hade totalt glömt bort de!
Nu efter att jag var där, så tror jag lite på att dem där talar sanning.. Hon ville bara veta vad Felix hette, sen så ville hon inte veta nå mer..

Här är några saker hon drog upp :

Han slickar händerna, han tycker att det smakar gott, för det är salt i händerna, han vill ha mer salt..

Jag får in en bild på några vantar...Fingervantar är det, dem är gråa eller svarta inuti, något där i kring den färgen.. Han tycker att dem luktar jätte gott och vill hålla på med dem..

Mattes mage är inte bra.

Det var jätte äckligt första gångerna som han åkte bil, men nu tycker han inte att det är några problem..

Det är tråkigt att vara ensam.. (hon började prata med honom om att vi ska hämta en till valp, och han sa att det skulle bli roligt att få en kompis)



Det här var lite saker som hon sa.. Allt de där stämmer, han slickar allas händer.. Ricke.B har glömt sina arbetshandskar här och Felix är helt tokig i dem.
Han tyckte in om att åka bil de första gångerna, men det brukar ju dem fleste hundarna inte tycka..
Och det värsta, hon visste att min mage inte är bra, vilket den inte är.. Har missbildad magsäck och får ligga och spy vissa nätter..


Sen så förklarade hon vissa personer;

Det är en kvinna som kommer och är väldigt glad när hon ser Felix, hon blir helt till sig.. Det är antingen din mamma eller din killes mamma.

(detta är sant, Fredriks mamma blir helt till sig när hon ser Felix, blir glad och sprallig :) hehe)

En annan kvinna har en "vas" på bordet.. Brukar alltid ha städat, prydligt och fint..

(även detta är sant, min mamma brukar ha en vas på bordet och hon är pedant och har alltid städat och fint i huset)

En äldre man, lång.. Han brukar inte ha jeans, utan nå mjuka, färgen är typ brun, grön eller grå, något sådant, han är väldigt mysig. Felix förknippar honom med mycket värme när han är med den mannen.

(Sant, Fredriks pappa är de hon menar. Han brukar inte ha jeans på sig, och när han är hemma brukar han gå i sina gråa randiga långkalsonger. Kjell är väldigt mysig med Felix och lägger sig alltid på golvet med honom. De där med värmen, då är hur varmt det är i huset, och Kjell å dem brukar ha varmt i deras hus, även vi just framför kaminen där kjell brukar ligga och mysa med Felix . )



Sen en sak jag tyckte var lite läskig, jag har i förrgår köpt Cesar mat åt Felix, för att han skulle få börja äta lite mjukfoder också.. Hon drog upp de, han tyckte att det var gott när han fått äta de, men han tyckte att han hade fått för lite.. Hur fan kan hon veta om att jag har köpt mjukfoder åt honom och att jag bara gett lite åt han?
Hade gett lite åt han för att hans mage ska vänja sig vid den maten .. :) hehe..

Så nu tror jag på såna där personer, i alla fall Annika, om det nu inte var påhittat, men då måste hon ha en jävla tur.. Så jag tror på de hon sa, hon har gåvan!



Fick även veta att Felix älskar mig och Fredrik jätte mycket, han känner sig trygg i våran närhet.. :)

Känns fint att veta hur mycket han älskar oss.. :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Gud va kul att vara hos en såndär! :) Var det här i <Kalix? :D

2009-03-08 @ 16:51:14
URL: http://miizing.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0