Merhaba ;)

Nu har jag kommit tillbaka till det här skitstället Haparanda/Sverige. Vill tillbaka till Marmaris, eller ja, Turkiet överhuvudtaget. Nå, det blir en ny sommar nästa år, och då ska jag tillbaka! Det är ett som är säkert! Jag ska träffa min söte vän Reco igen ;) Hehehe stackarn fick tårar i ögonen när han såg att jag lipade när jag hoppade på bussen .. :) Julia och jag satt och grät tills vi somnade :P fyyfan vad hemskt det var att skiljas från dom :(
 Memories for life!  
Fan vad jag vill tillbaka! Älskar all personal på Poseidon hotel! Inte kackerlacka då, han var så sur och butter .. :P Men Lopez och Putte satte spår!  :)
Jag och Julia gav smeknamn åt alla som jobbade på hotellet . Lopez (heter igentligen Reco) , Putte (Han hetter Ahmet) , Pikatchu (pokemon varning!! ) , Kackerlacka , Läskig / Mc Donalds , Mini, krullis , Elvis , Sparris , Pinnen , Pipen. Säkert fler också men jag kommer inte ihåg namnen på alla :P
Vi var på Hamam och Hästsafari :P hästsafarin blev lite misslyckad men samtidigt kul :P

image5

Nu ska jag förklara lite om Hamam (Turkish bath). Man börjar då med att man byter om till badkläder. Sedan förs man in i ett varm rum, som på bilden. Där är de varm å skönt. Där sitter man tills huden börjar lossna. Då kommer det in halvnakna killar. 3 av dom skrubbar bort den döda huden (dom kan skrapa bort upp till 150 g död hud). Efter skrubbandet gick man och sköljde av sig i kallt vatten. Sen fick man lägga sig ner igen på den runda grejen (jättevarm) och då blev man inskummad och skrubbad från topp till tå :P Det var härligt skönt ! :) Sen fick man gå och ta en kalldusch igen . Sen blev man inlindad i handdukar så man såg ut som en jag vet inte vad :P Man hade en handduk runt midjan, en runt axlarna och en lindad runt skallen :P Sen så var de klart .. Men vi beställde lite extra, en ansiktsgrejj :P Jag och Julia kunde inte hålla oss för skratt så vi låg och fnittrade och förstörde geggan lite när den skulle torka in i ansiktet ;D Vi var gröna och färdigt camoflerade inför ett krig ;) Hahaha

image6
Poseidon Hotel. Det var 4 stjärningt. Älskar personalen otroligt ;) Reco och Ahmet får tio stjärnor extra! <3
Maten var svingod. Men den som säger kyckling blir då jävlar dräpt! Jag är väldigt less på kyckling :P Kyckling till middag och lunch så gott som varje dag tog man ;D Hehe .
Städerskan som kom till rummet bäddade alltid sängen på konstiga sätt. Hon gjorde konstiga mönster med våra s. k "täcken". :P 
Vattnet var kallt enligt mig , men de orden kommer från en badkruka, så tro inte på mig  ;)

Den godaste drinken jag drack där borta var Sexy Strawberry ;) hehehe, men utan alkohol eftersom farmor var med ;) Hahah

Bilder från resan kommer sen när Julia skickat några till mig ;)

Nästa sommar ska jag fan tillbaka dit igen ! :D Ska höra med Reco vars de är han bor när de inte är turistsäsong nå mer och hotellet är stängt :P Just nu vet jag att han var farit till Diyarbakir å gör något :P Hehe. Fan vad jag saknar honom ! Det lilla charmtrollet ;) Hahahahahah!

I promise, this is memories for life! 

Nej, nu ska jag gå och äta något, Its time for some lunch ! ;) 

Fan vad jag snackar engelska alltså :P 

Bye bye ;)
 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0