Fullt upp..

Senaste veckorna har jag börjat prioritera annorlunda.
Allt som har med blogg att göra har jag lagt åt sidan.. Inget bloggande och knappt något bloggläsande.
Prioriterar tid tillsammans med Fredde istället för att sitta och läsa bloggar, det kan jag liksom göra sen när han är i Gällivare. Sedan är det nog väldigt bra att jag tar uppehåll från sådant några dagar åt gången, så jag inte hamnar på bloggar där det skrivs om graviditet, barn, familj, lyckliga liv osv osv. Har märkt att jag inte tänker lika ofta på barn och smärtan jag känner nu när jag lagt det där med bloggar lite på hyllan. Jag mår helt enkelt bättre av att hålla mig borta från det.
Sedan har jag fullt upp med flytten. 17:e maj skrevs de sista papprena på huset, så nu håller vi på för fullt med flytten in till nya huset :) Känns konstigt samtidigt, lämna alla bra och dåliga minnen från lillhuset, skapa nya minnen och försöka skapa ett nytt hem i det nya huset..
Kanske är bra med en nystart?
Jobbar för fullt också. Känns som att jag knappt är hemma.
 
Igår var det De Ofrivilligt Barnlösas dag, de har infört den för dem som inte kan fira mors- och farsdag.
Och idag är det såklart morsdag.
Känns så ledsamt att tänka att vi egentligen skulle haft en liten bebis nu.. Morsdag i sig är egentligen något som jag inte bryr mig så mycket om, men ändå. Det hade blivit min första morsdag. Men nu blev det ju inte så..
Det väcker en massa tankar..
Var det en pojke eller flicka?
Hur hade han/hon sett ut?
Hade han/hon varit mest lik mig eller Fredde? 
Hur hade livet sett ut om vi fått våran bebis?
Så många frågor, men inga svar..
Och jag hatar min kropp mer och mer för varje månad som går. Blir så förbannad över att maskineriet inte vill fungera som det ska. Är så trött på att vara ett monster..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0